Skor & Oxfilé!

2010-09-30 @ 22:20:23
Idag var vi & köpte skor åt Lovisa. Hon fick ett par skitsnygga svarta stövlar, ett par gympadojjor med lite högre skaft på & ett par finskor med miniklack på. De sistnämnda paret hade hon på sig hela kvällen när vi kom hem. Stackars hennes små fötter :rolleyes:.

Köpte oxfilé hyffsat billigt idag också. Den ska jag använda den 8/10 då Lovisas faster & man kommer på middag. Lovisas faster fyllde år i måndags & hon vill inte att vi firar med paket & så. Men nått vill man ändå ge, fast det inte får kosta dårå. Då kom jag på den brilljanta idén om att göra ett eget presentkort på 2 rätters middag hos oss med valfri dessert.
Jisse om det blev uppskattat!!! Presenten var klockren & alla som kom dit för att fira henne tyckte att det var en kanon present. Så det kanske blir flera sådan framöver.. jag vet att de flesta älskar min mat & mina desserter.

I morgon blir det mys med min flicka då hennes pappa ska ut med jobbet på firmafest. Om vädret tillåter så blir det lite röj på framsidan & kratta lite på baksidan inför vintern.

Lovisa är frisk igen, inga spår what so ever från gårdagen. Mysko!


Gjorde fisk till middag idag, Lovisa är ju galen i fisk nämligen. Råstekte skivad potatis till & gjorde den där goda kalla såsen jag gjorde sist. Här är receptet för den som vill prova:

Majonäs, gräddfil, limesaft, lime/peppar krydda, salt, gurkmeja.

Jag grundar med majonäs & fyller ut med gräddfil både för smaken & konsistensens skull. Sedan smaksätter jag med limesaft efter smak, kryddar med Santa Marias krydda lime/peppar & salt. Gurkmeja har jag i för att få såsen lite gul & fin.

Supergott!!

Lycka till & hoppas det smakar för den som vill testa!

//Har barbamamma mage efter all mat!

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0