Mamma är bäst, men inte alltid så smart

2010-10-15 @ 23:46:58
Igår hade jag tjejfest hemma. Det var jag kusinen Cornelia & Katja som skulle sova över. Vi åt tacos som Cornelia hade beställt & sen fick vi både chips, godis & läsk av mamma i vardagsrummet framför filmen. Åh mamma är verkligen bästigaste mamma i hela världen! Vi hade super roligt & super mysigt.

Och idag på förmiddagen så skjutsade vi Katja till stallet, tog en kort fika hos moster Jojjo & kusinerna Evve & Albin. Sen åkte vi till stoooora biblioteket inne i stan. Och OJ vad det var STORT! Jag har aldrig varit där, bara i bokbussen. Men vilken lycka att få vara där. Och titta på alla dessa böcker. Jag blev en smula ha galen & skulle låna alla böcker & första bästa. Men mamma sa att vi inte hade bråttom & att vi kunde ta det lugnt. Så då gick det lite bättre. Man kunde till & med leka där med. Så jag lånade: Pippi, en ny Emil, Nicke nyfiken & Tummens kalas.

Cornelia lånade en bok, en lite tjockare som hette nått med Skönheten & odjuret, häxor & prinsar.

Men sen är det ju så att mamma kan vara den bästigaste men i bland är hon inte särskilt smart inte. Som idag när hon somnade med mig på soffan klockan 14.30 & sov till klockan var 16. Bra jobbat mamma! Så nu fastän att klockan är snart 22 så jag inte somnat... Jag misstänker att mamma hoppas på sovmorgon då!

//Flisan

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0