Flytta hit & flytta dit!

2010-10-07 @ 21:47:58
Gjorde om i mitt lilla kök idag. Blev skitbra! Lite mera space på köpet blev det också, det gillas.

Det var sista gången jag lyssnade på min man, jag gick med på att blondera håret. Och nog fan blev jag blond alltid :S. En aningen gul & också, faaaan!!!! Never ever lyssna på da make igen!! Nepp icke!n :rolleyes:

Funderar på om jag ska köra en blondering till & se om det gulaktiga försvinner..

Imorgon kommer Lovisas faster med man hit på middag. Det blev ju hennes födelsedags present ju. :) Det blir klyftpotatis med havssalt & färsk timjan & till det serveras black & white bestående av: Oxfilé & fläskfilé med rödvinssås & bearnaisesås. Till efterrätter blir det vaniljpannacotta med exotisk melbasås.

Melbasås är passerade/mixade bär smaksatt med florsocker. Mycket gott att ha till glass, pannacotta osv..

Lite vin på det & middagen är fulländad!

Dunderförkylningen har kommit för att hälsa på hemmas hos familjen Tudegård. Lovisa är dunder förkyld med en jobbig hosta & mannen är också genomförkyld (läs döööende...). Jag har än så länge klarat mig *peppar, peppar ta i trä*

I den här familjen kan bara en vuxen vara sjuk i taget eftersom min make är döende varje gång han blir sjuk liksom. :rolleyes: Ingen har ju varit så sjuk som han är & febern är jääättehög. Kanske att han har lite cancer på det också :rolleyes:. Oh well.. bara fortsätta vara frisk tills han blir fisk ;), nää frisk menar jag ju eller?

Någon som vill ha recept på pannacotta? Skriv en kommentar & jag lägger det i ett nytt inlägg!

Ha en bra kväll allesammans!

HEPP!

//Vem kan stoppa mig nu jag bara rullar fram..




Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0