Härliga, underbara sommardag!

2010-05-23 @ 00:41:03
Ända sen imorse runt 8, 8.30 har vi varit ute! :) Jag tog en långpromenad med doggen (chippen) & passade på att plocka en massa gullvivor. Trots att deras säsong nästan är förbi fann jag många fina. Eftersom vi tillsammans med mina svärföräldrar har mycket tomt här ute på landet så började jag kratta ihop högar med gräs efter att gräsmattan blivit klippt. Det gjorde jag tidigt på förmiddagen, sedan tog svärmor över en stund & jag rensade bort en hel del maskrosor i gräsmattan. Men vi blev inte klara med krattandet. :rolleyes:

Miniterroristen har varit på strålande humör heela dagen lång. Hon varit lydig som få & lyssnat direkt när man har sagt åt henne.
Hon charmade farmor & farfar i affären & de blev ett x antal kronor fattigare. Ungen hade med sig en stor påse smågodis hem samt glass & festis. Jaa vad ska man säga?!! Farmor & farfar ÄR svag för henne. Men vem är inte det?! :rolleyes:

Till kvällen grillade vi lite fläskfilé & jag gjorde egen grillolja på olivolja, grillkrydda & koncentrerad jordgubbssaft! :thumbup: Till det hade svärmor gjort klyftpotatis & vitlökssmör, som tillbehör blev en av mina favoriter nämligen smörsteka kantareller. Och det var SMÖR, smör de var stekta i, inte vanligt margarin :). Lite saltgurka på det & ett glas öl så var middagen fulländad. Naturligtvis satt vi ute & åt. Vi startade markisen & körde ut den en bit för att slippa få sol i ögonen under tiden vi åt.

Min man försökte åka båt med miniterroristen men hon fick panik av sällan skådat slag!! :O Hon skrek hysteriskt, vägrade släppa sin pappa så han kunde hjälpa henne ur båten bland annat & hela hennes lilla kropp skakade av skräck.

Sen gjorde hon ett nytt försök på eget bevåg, absolut inget tvång eller övertalande från vår sida utan hon fick helt själv bestämma & känna efter hur hon ville göra. När det kommit en pytteliten bit från bryggan & när motorn var i gång då fick hon panik igen :(. Och den gång var hennes pappa tvungen att köra ut en bit & vända båten innan han kunde köra in igen. Under den korta tiden skrek hon nått fruktansvärt i ren & skär skräck. Jag trodde mitt hjärta skulle brista när jag hörde henne skrika & gråta så förtvivlat.

Hon skulle åka om ALLA åkte... :rolleyes: Jomen visst serru släkten Tudegård är ju så lite minsann.. Eller inte! Om hon fick bestämma vilka som skulle åka med så skulle vi bli totalt 13st. Funkar ju inte så bra då.. det är ju liksom inte värsta mega båten.. utan en lagom stor som man kan åka ut en sväng & fiska om man vill.

Nåväl... vi får se om vi lyckas med båtåkandet med henne framöver!

Imorgon ska bli kasst väder vilket faktiskt passar mig utmärkt. Varför? Jo för att hemma ser set ut som en bomb har slagit ner & det lär ju knappast bli bättre när vi kommer hem från landet!

Städa, tvätta, stryka...

Nu: Sova!!

HEPP!


//Solbränd på baksidan av kroppen


Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0