Regn, regn & åter regn..!

2010-06-09 @ 23:45:08

Jag saknar solen väldigt mycket.. vart tog den vägen? Det var ju så bra när den var framme, varmt & skönt man kunde lalla runt i trädgården eller på framsidan & pyssla lite. Nu så leker miniterroristen om dagarna med sitt paraply ute i regnet. Henne gör det absolut ingenting om det regnar, hon vill HA regn. Så hon kan gå ut & leka med sitt paraply som sagt. :rolleyes: Tänk om en annan var lika lättroad!

Oh well..

Har tränat nu i 2-3 dagar & hjälp vad jag har träningsvärk & taskig kondis!!! :O Jag har slarvat med träningen ett bra tag men inte bara slarvat utan det har varit en förkylning på väg att bryta ut så jag har hindrats av att träna på grund av det. Men förkylning bryter aldrig ut! Den ligger & lurar med jämna mellanrum som gör att jag börjar träna & sen får jag avbryta eftersom förkylningen verkar vara på G. Men varje gång blir jag blåst.. :mad:

Så otroligt irriterande så det är inte klokt! Jag mår sjukt bra av att träna & jag mår dåligt med dåligt samvete när jag INTE tränar. Nej jag är INTE sjuk, inga ätstörningstendenser what so ever. Utan helt sunda tankar kring min träning.

Tränar jag regelbundet så äter jag bättre än vanligt, sover bättre & har mera energi om dagarna.

Nåväl... nu har jag i alla fall börjat att träna igen vi får väl se hur länge det håller i sig innan nått ska till & störa den igen :rolleyes:



I samma hus där jag bor finns det 4 lägenheter. 2 stycken 3:or, en i vardera hörn & 2 stycken 4:or som ligger ovanpå 3:orna. Jag bor i ena hörnet (bästa läget & lägenheten!! Enligt flera än jag) & i det andra bor en dagmamma, M. M är jättego, många tycker hon är så sur & lite stroppig av sig. Kanske kan få det intrycket av att se på henne eller innan man lärt känna henne. Men jag tycker varken det ena eller det andra.

Jag tycker hon är helt underbar!!! Idag till exempel skulle de gå bort till det nybyggda området & leka på en jättestor lekplats med massor av roliga saker, ställningar att klättra på & gungor. Lovisa fick äran att följa med dem. De var borta i närmare en timme innan de kom hem igen :). Som tack gav jag M en påse nybakta bullar. hon skrattade för hon tycker jag bakar bullar stup i kvarten haha. Men så sa hon att jag inte behövde ge henne bullar men jag vill det för att ändå vissa min uppskattning.

Det är inte första gången Lovisa får följa med dom. Det händer lite nu & då & för en tid sedan fick hon till & med följa med min till dagmamman & äta glass med de andra barnen. Som sagt såå himla underbar & rar! Vi brukar stå & prata en hel del om dagarna när barnen leker. I förra veckan när det var varmt fick även dagbarnen bada i poolen samt sitta på filten & leka med Barbie sakerna.

Imorgon ska vi ha Cornelia & Ludivg här medans föräldrarna jobbar. Eftersom det är avslutning för dem så tänkte vi ha lite fest här hemma. Det blir tacos till middag & kanske lite läsk också. Lite fredagsmys på en torsdag :thumbup:.
På fredag sticker vi till Pinnarp om inget annat inträffar.. Kanske att vi tar vägen om tivolit som är i stan hela helgen med barnen så de får åka lite. Cornelia & Ludvig ska följa med till landet.

Men nu ska jag ta mig i kragen & gå & lägga mig!

 & kram på andra sidan stan!

//Bullmamman!


Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0