Njaa....

2010-06-03 @ 20:34:38
Var på smärt & rehab i tisdags & det blev ett bakslag :(. De har erbjudit mig i stort sätt allt som går i smärtlindring, det enda de hade kvar var ryggmärgsstimulering. Känns ju sådär!

I samma utrymme som man sätter epiduralen vid förlossning opereras det in en liten manick som ger strömimpulser. Men för att få den så får man första prova i 10 dagar & då är det öppet in & trådar som kommer ut & en dosa som jag kan styra impulserna med.. Om det ger minst 50% smärtlindring så får man den inopererad men om man bara har låt säga 30-40% då får man den inte.

Risker? ja det finns risker... en del små en del större.. Infektion bland annat :S. Som det känns nu så kommer jag INTE att välja den utan fortsätta med morfinet som jag har gjort.

En annan obehaglig upplevelse hade jag samma dag.. Man kan ju sätta i halsen, det gör man kanske lite nu & då. Men inte så HÄR! Jesus!! Jag satte i halsen så illa att jag inte fick luft :O. Kunde inget göra & panik var total. I ren panik så trodde jag att det som satt fast skulle åka ner om jag tog lite mjölk, men där hade jag fel! Men till slut så skötte kroppen det hela så att säga & jag fick upp det.

Men gud så rädd jag blev!!! Var skakis i flera minuter efteråt & ännu kan jag känna obehag när jag äter.. Så ha inte för bråttom när ni äter, kasta inte i er maten :rolleyes: då går det som det går..

Sommaren är här & vi är ute hela dagarna, jag är redan pepparkaksbrun efter 2 dagar i solen. Har rensat ogräs & pysslat lite på framsidan & klockan springer iväg..

Nice!

//Pepparkaka!

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0