Jahopp..

2010-06-07 @ 22:29:09
... det var det! Ett besök på ortopeden blev till en stor mega operation. I & för sig så tvekade jag inte en sekund på om jag ville ta den eller inte. Svaret var enkelt, klart & tydligt JA! Chanserna på att bli bättre är stora, men också så som så många andra saker finns det naturligtvis risker. 10% att det blir sämre & då går ingenting att göra. Eller så blir det bra ett tag men i slutändan så är jag tillbaka på ruta 1 igen. Men 90% chans på att det blir bättre, gör ändå att jag tar dessa risker trots allt.

Varför så ledsen med något så positivt ändå? Jo för jag är sjukskriven!! Ända tll oktober till att börja med. ;(
Operationen blir till hösten någon gång.. Så något sommarjobb blir det inte av för mig inte! Så jag spenderade resten av dagen att tjuta när ingen såg eller hörde..  Fan jag har gått hemma så länge nu & såg fram emot att jobba lite nu.. Men jag vet hälsan först.

Vad är det för operation då? Jo vid armbågen ungefär ska det lossas på en muskel & sedan flyttas på en nerv som ska in under muskeln & efter det sys muskeln fast igen. Smärta? Som satan som jag förstod.. Dr Adolfsson sa: Jag ska ge dig allt i smärtlindringsväg efter operationen & ev bedöva armen de första dagarna.

Det blir megagips & handikap som heter duga.. men i slutändan ska det väl ändå bli bra.. hoppas jag!
Men som sagt inget ont som inte har nått gott med sig.. så lite ledsen men ganska glad & tacksam ändå.

För övrigt så har miniterroristen slutat med blöja! Sååå otroligt duktig & jag är stolt över henne. Idag fick hon köpa sig något på leksaksaffären för att hon varit så duktig. Hon lekte länge med sakerna. Hon köpte en badbalja med lite småsaker i till sin docka ( som heter Waldemar..) Det var en badanka, nappflaska, tallrik, bestick mm & så köpte hon sig en bilbarnsstol också. Mycket nöjd liten tös här hemma.

Gud vad tiden springer i väg... när blev hon så här stor??? Vart tog min bebis vägen??? Oh well...

//Kissar te ur öronen snart!

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0