Summan av kardemumman...

2010-07-04 @ 00:48:20
... blir att miniterroristen har haft en helt sjuk vecka med en massa olycklig fall. Jomen visst, båda knäna är sönderslagna & skrapade, likaså armar, tumme & munnen. Munnen läkte på en dag & vi slapp märkligt nog århundradets fläskläpp. :O

Jag vet inte vad hon har sysslat med eftersom hon har varit extremt klantig & snubblig utav sig. Hon har supersyn & superhörsel enligt 4 års kollen. Oh well..

Fredagen tog en oväntad vändning i hennes snubblande snubbel fötter. Nämligen ett getingstick!!! Oh happy day.. :rolleyes: eller NOT!

Jag hörde hennes hjärtskärande skrik från vardagsrummet & insåg att något var skrämmande på tok. Jag HÖRDE smärtan i hennes skrik & inte tala om panik. :( Hon blev stungen i pekfingret & det svullnade upp dirket vilket gjorde mig en aningen rädd med tanke på allergi. När den värsta pärsen var över så ringde jag & kollade lite för säkerhetens skull med 1177.

Där fick jag bra information ang getingstick & små barn. Första gången de blir stungna, alltså allra FÖRSTA gången, så blir de INTE allergiska. Därför att de har då inte utvecklat någon allergi, men däremot kan det bli annorlunda ANDRA gången. Så om det bli stungna en andra gång ska man ha lite extra koll & se vad som händer med de små liven. Svullnar läpparna upp är det största sannolikhet att även luftvägarna täpps igen, vilket innebär fara.

Om man nu blir getingstungen finns ett bra tips att använda, detta tips kommer från en sjuksköterska. Ta en panodil & tugga sönder den så det blir en gegga av det, smeta på där du blev stungen & låt vara en stund. Ja jag vet det är ju så fantastikt gott att tugga på en panodil bara så där, men det är det värt. Den drar ur giftet snabbt & vilket gör att man inte har lika ont & minskar risken för infektion. För det finns nämligen infektionsrisk vid getingstick & det ska man ju naturligtvis söka för..

Miniterroristen har badat nästan hela dagen idag, även jag har badat i denna värme. Superskönt! Nu ligger man i stugan i sängen & svettas som en get med skägg :rolleyes:.

Det är att välja mellan 2 onda ting, varmt som fan eller mygg...?!?

Oh well...

Mer om fredagens elände kommer att hamna som ett inlägg i den privata bloggen nån dag nu... orkar inte skriva om det nu.

Nu: Försöka sova!
Senare: Försöka sova!
Mycket senare: Ge upp sovadet & springa naken utomhus!

HEPP!

//Förargelseuppväckande beteende..


Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0