Adrenalin & kortison!

2010-01-08 @ 11:52:50
En tur till sjukhushet blev det igår kväll vid 18.30 tiden. Vi fick en tid klockan 18.45 av sjukvårdsupplysningen när jag ringde.
Orsak? Lovisa! Hon har inte haft falskk krupp på nästan 2 år nu, dessutom så är det vid den här åldern som de växer ifrån det. Men icke!

Och hon var dålig! Mycket dålig! Hon somnade vid 17 tiden på grund av febern som slog till med full kraft & vaknade vid 18 tiden för att hon knappt kunde andas. Och då menar jag verkligen att hon INTE kunde andas knappt. Okeej, kruppbarn låter för jävligt när de är sjuka & de har problem med INANDNINGEN det är det känt för. Men Lovisa tog priset!

När vi kom upp så sa till & med läkaren att hon var dålig. Så det var gränsat ett tag att vi skulle få gå vidaren till öron, näsa hals avdelningen för att bli inlagda. Men trots att hon hade sånna svårigheter med att andas så syresattes hon sig själv förvånasvärt bra sa läkaren när det kollade det. Dock hade hon en mycket hög puls som oroade dem lite.

Hon fick andas in adrenalin, sen fick hon alvedon mot febern (vi hann ingen ge henne då hon somnade) & sist lite näsdroppar.

Så fick vi sitta ner ett tag & vänta så lyssnade de på henne igen men hon var fortfarande dålig & då beslutade läkaren att ge henne kortison. 12 tabletter i ett svep :O. Hej hopp!

Men PANG! Så fick hon rösten tillbaka någolunda, hon blev som en speedad duracellkanin & andningen var markant mycket bättre.

Hon somnade som först klockan 01 i natt. Läkaren sa att adrenlinet gör dem pigga... No Shit Sherlock!!!! Det märkte vi nog allt! Från att ha varit sååå dålig & inte ens orkat sitta upp till att börja leka i raketfart!
HJÄLP!!!

Men natten har varit lugn & vi har fått sova! Vi sov till 11 allihopa & hon verkar bättre idag. Men jag har mina aningar att när kvällen börjar komma så är det dags igen. Det hörs på henne.. Men nu har vi ju medicin & i värsta fall fick vi åka in igen!

Nu ska jag bara chilla en stund!
Åh ja visst ja, grattis till mig som fyller idag hahaha!

Tjipp!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0