Stackars mammas lilla prinsessa...!

2009-03-25 @ 22:20:38
Idag när jag var på KBTn ringde min mobil, jag hade den på ljudlös, så det var ren tur att jag hörde den. Jag kollade på mobilen & såg att det var dagis som ringde. Jaha tänkte jag nu är hon sjuk... :( Men det var inte det...!

Hon hade ramlat ute & slagit sig på hakan så att det forsade blod :O. Det ville inte sluta blöda! Den dagisfröken som var med vid olyckan var ganska skärrad. Stackare! Och det kan jag förstå som det blödde..

I alla fall så fick S sticka iväg & hämta henne för hon ville följa med hem. Plåstret hon hade fått straxt innan jag fick se henne hade redan blött igenom. Åh vad mitt modershjärta blödde för min lilla prinsessa.

Jag lyckades med lite lirkandes få henne att gå med på att byta plåster. Och som hon såg ut:O. Jag hoppas att det lilla svarta "saken" under hakan inte är en sten som sitter fast. Får hålla ett litet öga på det där.

Här är en bild på min stackars prinsessa. Man ser inte hela såret & inte så tydligt, men usch vad det gjorde ont i mig när jag plåstrade om henne.



Hon somnade på soffan vid 14 tiden & sov ca en timma. Olyckan hade tagit musten ur henne. :S
Men som kusinen Ludde & det blev full fart på barnen & de lekte på bra. Sen hade vi Sebban & Chippen på besök också. :).

Chippen hittade Lovisas nappar & blev som tokig i dem. Han snuttade på den hur länge som helst innan han somnade med den i munnen i soffan.

Se så söööt han är!


Idag kom lilla Albin till världen :D. Han föddes klockan 9.49 & var 50cm & vägde 3320gr. Mosters andra lilla prins. :love: Märk att han vägde exakt lika mycket som min andra systers bebis Enya gjorde. Men han var 2 cm kortare än Enya. Fantastiskt att de kunde väga lika mycket & bara 2 cm skiljer dem åt.

Nu längtar jag tills jag får träffa & gulla med dem. Jag har inte träffat Enya än heller. Jag hoppas vi kan åka dit snart. Men vi har ju punktering på bilen, både på däck & reservhjul...:thumbdown:

Inget är som väntans tider... :rolleyes: En aningen bebis sjuk måste jag erkänna!

Men nu ska jag luta mig tillbaka i sängen & kolla lite på tv innan jag säger god natt till mig & kudden :).

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

åhh s¨du har blivit moster idag, det sa du inte förut :O

2009-03-25 @ 23:13:14
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0