Solen lyser starkt!

2009-03-16 @ 08:13:17
Nu får man vår känslor så det heter duga! :D Solen lyser starkt & lyser upp hela mitt vardagsrum, gött! Idag ska vi vara ute mycket i det fina vädret. Bäst att passa på medans det är fint för snart så ösregnar det väl varenda dag...

Idag ringer de från smärtenheten för att utvärdera hurvida blockade gav nån effekt eller inte.
Och det har den ju inte ;(.

Så frustrerad, besviken & ledsen över detta...
Jag har sån lust att säga till dem att det blev bra för jag känner mig så otacksam för att det inte fungerade. Jag vill så gärna kunna säga att JA det blev bra! Men icke...
Ska det nånsin bli bra??
Ska jag nånsin få någon smärtlindring som är effektiv??
Eller ska jag fortsätta ta mitt morfin resten av livet??
:question:

Det fanns ju några saker till de ville prova eventuellt så jag får väl hoppas på att nån av dessa fungerar då. Annars så lutar det väl åt den stora operationen i alla fall..
Jag kan ju inte påstå att det är så himla upphetsande med att de ska in & gröpa i armen min.

Hur går operationen tillväga?
Vad är de ska göra?

Jo de ska lossa på en muskel, flytta en nerv & lägga den innanför muskeln för att skydda den, sen sy fast muskeln igen.. :S Nått sånt har jag för mig att det var.

En ganska stor & smärtsam operation är det i alla fall... En operation som min läkare vill avvakta med så länge som det går..

Ibland tror jag att jag har inbillat mig alltihopa, hela skada osv... Men sen gör sig värken påmind & jag påminns om att det är i allra högsta grad verkligt! Önsketänkade från min sida att det inte har hänt... :(

Vad sker här näst nu då??
Det får jag avvakta & se vad de säger på smärtenheten..

Igår pillade Lovisa upp en mini nonstop karamell i näsan!!! :O
Japp ni läste rätt, i NÄSAN!!!
Det är ju inte första gången hon pillar in nått i näsan eller i örat. Fråga mig inte varför hon pillar in saker för det har jag ingen aning om varför hon gör. Hon är ett mycket nyfiket litet barn & skrämmande nog nästintill orädd.
Att hon är orädd är på både gott & ont..

Men varför måste hon pilla upp saker i näsan???
Jag frågade varför hon hade gjort det som svar fick jag: För jag vill det! :rolleyes:

Ringde sjukvårdsupplysningen & frågade vad som var bäst att göra & det var ingen fara då det var choklad. Den skulle smälta bort & försvinna av sig själv. Nice!
Min dotter snöt sig i pappret... hon fräste ut choklad! Det ni! Här var det inget snorigt barn utan ett barn som snyter ut choklad..
Kidz don't try this att home!!

Jahopp vad pillar hon upp här näst då? Ett stort hubba bubba tuggummi kanske? Nä nu får det vara slut pillat både här & där ;).
 Imorse väckte Lovisa mig klockan 6.30.. :rolleyes:. Så då var vi tillbaka i gamla gängor igen. Bra det, men trött som satan var jag när klev ur sängen min. Jag hade lätt kunnat sova en timme till eller så..

Men nu är det frukost dags!

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: Lona

du skriver rätt mkt :P

2009-03-16 @ 08:27:36
URL: http://lonatrogen.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0