På ett strålande humör!!

2009-03-07 @ 08:58:19
Idag vaknade jag med ett strålande humör! :D Varför??? Ingen aning jag bara gjorde det.. men det går nog över ;).
Jag som trodde att våren kanske var på väg misstog mig åter igen. Det snöar för femtielfte gången nu!!! :thumbdown: Jag är trött på snö nu :mad:. Det snöar, det smälter bort så fort det har kommit ner, det snöar igen, det regnar... Om det ändå kunde komma MASSOR med snö & att det fick LIGGA KVAR så man kunde göra nått kul i snön. Men icke! Det hinner knappt komma ner så försvinner det. Lovisa har inte ens fått chansen att åka pulka, stackaren. När det var snö en dag eller 2 för ett tag sedan så var hon ju givetvis sjuk då :S.

Men om det ändå måste snö så kan det väl vara rejält & ligga kvar en vecka eller så?!!

Intressant samtalsämne så här en lördag morgon :rolleyes: Haha!

Jag tror jag ska låta Lovisa få sova lite middag idag så hon orkar med melodiefestivalen ikväll. Jag vill verkligen att hon ska få se den, för jag tror hon skulle gilla det skarpt. Men hon går upp tidigt & lägger sig tidigt. Så jag tror inte hon orkar vara vaken till klockan 20 ikväll. Men å andra sidan är jag inte heller så säker på att hon sover middag heller. Men melodiefestivalen går väl i repris? :question:

Jaja vi får väl se hur dagen & kvällen utvecklar sig...

Det märks att doggen inte är helt frisk.. Han är jättepigg & glad. Han hoppar & skuttar som vanligt så han har inte ont eller lider av nått. Men tumören han har vid ögat/nosen gör att han stinker as ur munnen. När han får mycket tandsten & infektioner i munnen så luktar han vedervärdigt! Igår stank det i hela vardasrummet... :S Han kan ju inte äta håda saker utan får endast mjuk mat, mjukt godis osv... Igår fick han en korv skiva efter vi hade ätit en kvällssmörgås & druckit te. Och fy fasiken vad han luktade pest!!! Jag var tvungen att köra bort honom från bordet för att jag inte skulle spy. :bigeyes:

Men som sagt han lider inte & han har inte ont... inte ännu i alla fall. Vi har sagt att så fort vi märker att han lider, har ont eller inte kan äta längre då är det dags att låta honom somna in. Men som det är just nu är han som en valp. Inga som helst fel på honom om man bortser från tumörerna. Men han luktar verkligen skit ur munnen!!!Blääää!!!!
Borsta tänderna på doggen??? Lite Listerin kanske gör susen på han :rolleyes: Hahaha... då dör han nog om han får lite Listerin för det är så starkt.

Men han skulle onekligen lukta gott :rolleyes:

Jag skulle få sovmorgon idag... den sovmorgonen varade till hela 7.40 i morse:| Tack så mycket för att jag slapp gå upp klockan 7 & fick sova hela 40 minuter extra... :(

Jag har precis mutat syrrans kille med lite fläskfile mot att han hjälper oss att slänga skiten på baksidan... & ja granen med!!! Så på tisdag kommer nog hela familjen Carlson/Nylén på middag. Då blir Lovisa glad. :D Jag med förståss.. då kan Jojjo få skötväskan hon glömde häromdagen när de var här & hämtade alla andra bebis saker.

Ska ringa Jenny med & se om hon ska komma hit en sväng idag & kolla på bebis kläder till Alexia (?)... Jag tror att hon ska heta så bebisen hennes. Alexia...! Idag dag är det beräknat BFdatum för Jenny.. & inget har hänt ännu... :(. Jag hoppas att hon slipper gå över tiden mycket... att det kommer i gång snart. Det var ju på gång häromdagen... men det slutade tvärt sen :bigeyes:.  Kvinna hur är du skapt:question: Jag säger som Öjje sa till dig häromdagen: Hoppa!!!

Men nu kurar det i magen min... kanske dags för frukost?!

Stora A hade inte vattkoppor! Och lite tur i det var det ju då hon kan åka till sin pappa & T kan plugga under tiden. Men nu är visst hon själv sjuk :S Ögoninflammation, genom förkyld & irriterat i luftvägarna... låter som en underbar helg för henne :rolleyes:

Jag ska ta mig en titt på Lovisas dockvagn & se om jag kan laga den... 2 hjul lossnar när man kör den :S Och det gjorde det bara några dagar efter att hon hade fått den i present av mormor. Så nu ska vi se om vi kan laga den på egen hand :)

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

ja det är förjävligt, nu vet jag hur det känns med ögoninflammation :S det svider som faaan i ögonen och rinner ut en massa skit. STACKARS MIG

2009-03-07 @ 10:16:13
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0