Nu blev jag glad...

2009-03-15 @ 08:53:00
Jag har fått svar ang det meddelande jag hade fått igår...
Hon verkar inte arg på mig längre... :thumbup:
Kanske tror hon mig nu...! Hoppas det! Det vore bäst för henne i alla fall & kunna lägga allt detta elände bakom sig. Hon verkar i alla fall vara jätterar & jag beundrar henne för att hon är så stark Ensam, lämnad med 3 små barn. Hur många skulle klara av ett sånt 'jobb'? Att ha barn är ju som många vet inte alltid en dans på rosor, inte heller alltid så enkelt. De blir sjuka & man kan få lätt sömnbrist pga det. De kommer i trotsåldern & kan driva vem som helst till vansinne. Eller som i mitt fall, min dotter har falsk krupp vilket innebär att när hon får det kan det hålla i sig i flera dygn. Vilket i sin tur resulterar i att man inte får tillräckligt med sömn på långa vägar. Jag har då tur som inte är ensam & vi kan turas om så att vi båda får sömn.

Men vem hjälper den här ensamma mamman? Vem ger henne lite extra sömn? Vem ger henne tålamod & ork att fortsätta när barnen är som värst?

Nä hon är beundransvärd som gör allt detta på egen hand. Självklart har hon föräldrar, familj & vänner som stöttar henne, men det är ändå inte det samma som att vara 2 föräldrar som tillsammans tar hand & ansvar för barnen.

Min vän T är också beundransvärd, hon är helt ensam med 2 små busar... & nu sista tiden har de varit sjuka mycket & ingen hjälp har hon. Hon har sömnbrist & hon har haft feber själv... detta tar mycket på krafterna. Att vara ensam mamma... Hon hinner inte med sina studier för att det är så mycket annat som stjäl hennes tid.

Hon prioriterar alltid sina barn i första hand, allt annat kommer i andra hand...!

Du är guld värd gumman, glöm inte det!!! Jag älskar dig! :love:

Till alla andra ensamstående mammaor & självklart även icke ensamstående mammor..
Ni gör ett kanonjobb!!! Bra jobbat! :D

*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*#*

Min dotter väckte mig 7.30 för att sen gå in i sitt rum & somna om... :S
Hon sover fortfarande men jag tror att hon är på väg att vakna...

Idag ska vi på kusin Cornelias gymnastik uppvisning klockan 15 i sporthallen! Hur lätt blir det att få min dotter att sitta still & bara titta???
Det kommer bli en utmaning det ;)

Jag ska hjälpa min vän att plugga lite så hon kommer i fatt... Jag har ju inte så mycket annat att göra om dagarna då jag går hemma & är sjukskriven ännu..
Då kan jag lika gärna hjälpa henne med studierna när jag har mängder av tid till övers för det på kvällarna när Lovisa har somnat.

Men nu måste jag gå & kissa ut en maaaassa kaffe..!
Jag tror jag måste dra ner på mitt kaffedrickande ...;)
Beroende? Vem? Jag??
Nääää..... :rolleyes:

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0