I'm aaaaalive!!

2009-03-23 @ 09:16:33
Jag är frisk!! Tror jag i alla fall... ;) Bortsett från diverse små skador moahahaha... Well, well I'm aaaalive! :D

Igår var det ju Beck på tvn & det missar jag ju inte! Mikael Persbrant ser alltid så knullvänlig gullig ut :rolleyes:. *dregel*
Tänkte honom mellan 2 siden lakan :rolleyes: oh yeah baby!!! Inget jag skulle tacka nej till!!!

I alla fall... så undrar jag vart våren har tagit vägen :question: Känner mig lite blåst på våren faktiskt :(. Mina vår blommor som hade börjat titta upp har väl fått chocken & dött :mad:. Skit väder!!!!
Ge mig min vår!!!

På lördag bär det av till Stockholm & showen Buddy Holly med Brolle Jr! :thumbup:. Det ska bli sååå himla roligt. Sen är det middag på det också. Nice!
Men tablett X får nog följa med... :S. Känns lite jobbigt men vad ska jag göra? Utmana panikångesten? Det vore det enda rätta egentligen men jag vågar inte riktigt. Jag är rädd att jag förstör hela lördagen för mig själv då. Att jag inte kan följa med alls pga panikångesten. Så jag tror inte jag kommer att chansa... återstår att se hur jag känner då.

Det verkar som om det är toppchans på ny operation.. ;( Om inte nästa blockad försök ger effekt så lutar det åt det hållet... & det ser ju inte så ljust ut. Inte nu i alla fall när värken har blivit värre :O. Vad är det för fel? Vad är det som har hänt? Ska ringa Dr Adolfsson här snart... Ska jag behöva trappa upp morfindosen ytterligare? Tjao... då kommer jag ju garanterat tralla på duktigt här hemma :P. Jag är ju så lätt påverkad av mediciner... både för & nackdelar med det.

Fördelen är att det biter snabbt på mig, jag får aldrig några biverkningar, jag blir inte beroende & kan på så sätt sluta med dem när jag vill.
Nackdelen är att det inte är bra att äta för mycket, det kan inte vara bra för lever & njurar...

Men jag fick höra för ett tag sen att om man INTE åt några som helst tabletter mot värk när man har ordentligt ont så kan hjärnan sända ut fel signaler till slut. Att du har ont när du inte har det...
I mitt fall så har det autonoma & sympatiska nervsystemet fått fnatt!!! Det autonoma, det som sker per automatik, lyder inte.. Min arm går stundtals inte att styra än mindre använda den blir förlamad. Det sympatiska nervsystemet är det som styr värme & kyla, svullnader... Den har också fått fnatt & gör så att mina fingrar svullnar upp nått grymt helt till synes utan anledning. Det har då svullnat upp så pass att jag inte kan böja på fingrarna..

Därför vill smärtenheten bryta smärtbeteendet som de säger för att få båda nervsystemen i någolunda balans igen.. Som läget är nu så kraschar de båda...

Hur intressant var detta då? :rolleyes:. Mest för min egen del... att få lite distans & perspektiv på eländet. Kunna skriva av mig för att sen läsa själv... 
Nåja skit samma.. hahaha

Nu ska jag ordna lite med vanliga vardagsbestyr... bäst att passa på medans man mår bra!

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

hello darling, en award inne hos mig att hämta har du

2009-03-23 @ 11:53:30
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0