Första blockaden är gjord!

2009-03-09 @ 11:57:57
Nu har jag varit på smärtenheten & gjort den första blockaden på min skadade höger arm. Det var en liten upplevelse i sig... Det började med att jag fick en blodtrycksmanchett om överarmen som satt åt rejält. Sen sattes nålar på ovansidan att båda mina händer :S. Sköterska som tog hand om mig & som skulle lägga blockaden kunde inte sticka mig, hon såg direkt att hon skulle misslyckas. Jag är enormt svårstucken. Så hon hämtade läkaren som jag har där så fick han sticka mig. Han var sååå duktig, jag blev både lättad över att det gick så bra & så snabbt. :thumbup: .

Sen var det dags för att stasa armen så att den blev blodtom, detta gjordes med hjälpa av en gummilinda som dom virade runt armen stenhårt. Gjorde lite ont, men helt överkomligt!

Sen sprutade hon in nån form av lokalbedövningsmedel & efter det nått annat. Det andra medelt gjorde så att det kändes som om jag brände mig på något. Det brände nått otroligt :O. Men det gick över ganska snabbt. Sen fick jag ligga så i 20 minuter innan hon sakta men säkert släppte på tryckmanchetten. Sen fick jag utslag över hela armen :O. Men det kunde man tydligen få av det medlet, men det försvann snabbt.

Så idag kan jag räkna med att jag har ganska ont & att jag kommer vara trött. Det känner jag nu att jag är... :tired:
Så jag tänkte nog ta & passa på att vila mig en stund nu medans Lovisa är på dagis ett par timmar till.

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0