Hahaha...

2009-06-25 @ 10:04:33
Jag har fått en ny medicin för min skadade höger arm. Blockaderna har inte fungerat eller gett nån effekt alls:(. Så antingen skulle vi prova ryggmärgsstimulering eller hitta nån medicin som kanske kunde hjälpa till att lindra smärtan. Jag föredrog tablett framför nålar!

Jag talade om för min läkare på smärtenheten att jag ville få vila lite från alla nålar & små ingrepp & om det fanns möjligthet att hitta en annan smärtlindring i tablettform vore jag tacksam. Ryggmärgsstimuleringen kanske jag tar längre fram om ingenting annat hjälper.

Sagt & gjort! :thumbup: Han skrev ut en ny medicin som jag fick ett upptrappnings schema på. Jag ska fortsätta äta min morfin tablett som vanligt + den andra jag har samt denna. Den nya medicinen ska angripa smärtan från ett annat håll sa han. Så alltså: Morfin+ Tryptizolen angriper smärtan från ett håll & den nya från ett annat håll. Den nya medicinen ska tydligen vara sjukt bra på nervsmärtor, det är ju det jag har. :)

Så jag tog min första tablett i går & idag är jag yrslig som satan. Ganska kul emellanåt hahaha..

Hur som haver... bara inte polisen tar mig för gångfylla :rolleyes: .

Jag läste på biverkningarna (läkaren sa att jag skulle göra det) för man kunde tydligen bli både illamående, dåsig & yrslig, men det går över.

Vanligtvis när man får medicin så finns det ju alltid några stycken vanliga biverkningar, några mera sällsynta biverkningar osv... Men när jag läste på denna medicin satte jag i gång & asgarva!!! Herregud vad biverkningar det var på bara vanliga förekommande!!!! Mina systrar garvade också & sen tyckte de att jag skulle skita i medicinen.

Här kommer alla VANLIGA biverkningar...

Sömnighet, dåsighet, trötthet, yrsel, huvudvärk, sömnlöshet, viktökning (skadar ju inte mig :rolleyes: ), aptitlöshet, svullnad (brösten?), ökad aptit, smärta, feber, försämrad muskelkoordination (& skillnaden från nu & då är?), ofrivilliga ögonröreler (spännande! Jag kanske flörtar hej vilt...), darrningar, minnesförlust (har jag ju redan), talrubbingar (hahaha), myrkrypningar, minskad känslighet för beröring, muskelryckningar, förstärkta eller nedsatta reflexer (se upp), bortfall av reflexer (inte spela boll alltså), tankestörningar (jag skrattar i hjäl mig),  förvirring ( kom med nått nytt..), matsmältningsbesvär, illamående, kräkningar, diarré, torrhet i mun eller i svalg, förstoppning, buksmärta, väderspänning (fiiis varning hahaha), tandförändringar, tandköttsinflammation, nervositet (men jag är ju redan ett nervvrak :)), nedstämdhet, desorientering (haha jag vet inte vart jag bor ändå), humörsvängningar (PMS?), dubbelseende (AHA dubbelt upp på vackra pojar :rolleyes :), synstörningar (mycket störningar nu..), ledsmärta, muskelsmärta, ländryggssmärta, benfrakturer, kärlutvidgning, högt blodtryck, lågt antal vita blodkroppar, inflammation i nässlemhinna, inflammation i svalget, hosta, andnöd, urinläckage, impotens ( HAHAHAHA hur är det möjligt???), klåda, akne, hudutslag.

Det var alla VANLIGA biverkningar då har jag inte tagit med det ovanliga.. My god! Jag trodde medicin skulle hjälpa inte ge mig femtielva andra problem.

Men jag fick mig ett gott skratt när jag läste detta :)! Medicin är till för dem som har EP men även vid smärtor som nervskador. Men vilken tur nu lär jag ju inte få några EP anfall i alla fall.. bara 20 andra saker, som lite störningar här & där & impotens!

Lovely I say!!!

Men nu ska jag ta med min frukost ut i solen & bli lite pipparkaka... Join me anyone???

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0