Lördag morgon!

2009-02-14 @ 09:00:10
Vi sitter här & myser framför tvn jag & Lovisa. Barnkanalen är på & hon har en filt om sig & ligger i fotöljen... :). Det är ju lördag idag, då är det en massa mys hela dagen, samt lördagsgodis.  Det är ju det bästa av allt, lördagsgodiset :D!
Att få handla godis själv är ju inte helt fel ;). Det kan lätt bli lite för mycket då... öser i utav bara farten!

Men i morse var det inte tal om lördagsgodis... Det var pianot som stod som nummer 1! Hahahaha pianot slog lördagsgodiset!!! I vanliga fall får man akta sig lite med att tala om vad det är för dag så här på morgonen för annars ska det ätas godis direkt. Men i morse så var det pianot som hägrade mest av allt. Typiskt att pappa ska ligga & sova då så man inte kan spela... :(



Idag är det kallt som satan ute... nästan 10 minus! Vem vill gå ut då? Inte jag i alla fall! Jag kan gärna sitta inne.. i värmen.. Fast det är klart att ut måste man väl förr eller senare ändå... som idag... måste hämta ut lite medicin så det blir till att åka till Ikano sen. Brrr vad kallt!!! Framför allt då en viss någon har snott MINA långkalsonger av märket hellyhansen!!! Vad ska jag ha då? Kjol kanske? Knappast! Hade jag som Lovisa skulle jag ta på mig en overall jag med! :)



Idag är det alla hjärtas dag...! Vem firar det? Jag? Näää knappast... det är nog lika troligt som att jag skulle gå ut i kjol idag. Romantiken är död! Hahahaha...

Men det är klart jag kan ju skicka rosor här till mina syskon & min bästaste vän T ;D Happy valentine my darlings!!! :love:

Jag undrar vad dagen har att bjuda på idag... :question:

Kanske skulle ringa lilla syster i motala & se vad dom gör... :question:

Hahahahahaha Lovisa är arg på tvn & barnkanalen! Bara för att de inte visar det HON vill se. Jag har försökt förklara att det är TV:N som bestämmer inte jag eller hon. Nu är hon skitförbannad för att tvn inte visar 'Nicke Nyfiken' :mad:
Hon tycker vi kan ringa kusin Enkido & fråga om vi får låna hans film 'Nicke Nyfiken'. Så vi får väl göra det. Men jag vill inte ringa & väcka dom... hahahahaha det är nog ingen risk i & för sig då E vaknar FÖRE tuppen. Jenny säger att hon är uppe med tuppen, i så fall är tuppen E! :D För ingen är vaken för E.. inte ens tuppen!

Men jag tror vi ringer mormor först :love:
Skulle ha ringt igår med det blev lite sent & jag vågade inte ringa...
Men nu ska jag ringa & väcka dom :cool:!

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

tack för rosen darling och japps nästa helg e det annat som gäller

2009-02-15 @ 02:02:51
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0