Pepparkaksdeg!

2009-12-05 @ 23:08:35
Jahopp jag har nog trots allt en & annan skruv lös i skallen min ;). Klockan är 23 denna lördagkväll & vad gör jag då??? Jo hon gör pepparkaksdeg!!!! :O

En intressant sysselsättning en lördagkväll på normal tid på dygnet också! Jesus...!

Men i morgon ska här göras pepparkakshus. Det var 2 små busar till som bjöd in sig själva. Nämligen Lovisas kusiner Cornelia & Ludvig. Det blir en utmaning imorgon som heter duga *skrattar*.

Mysigt ska det bli i alla fall.. Den här julen så förstår Lovisa mycket mera, allt är så annorlund nu när hon är lite större. Idag tog hon sin sista välling. På julafton ska hon ge tomten sina nappar. Det där med napparna har jag lite ångest över, det borde väl vara hon som hade det inte hennes mamma. Men jag vet hur mycket hon älskar sin napp & sina dinglisor. Så jag känner mig så otroligt grym när jag nästan tvingar henne att sluta.

Hon trodde att hon var tvungen att ge upp lisorna med.. då höll mitt modershjärta på att brista i bitar! ;(
Nej hon behöver INTE ge upp dem!!
Hoppas att det går bra i alla fall..

Idag har vi varit & lånat böcker igen! Ett mysigt lördagsnöje har det blivit. Lovisa älskar att åka dit. Vi har nu börjat att läsa lite tjockare böcker. Mera text & mindre bilder, så läser vi ett kapitel varje kväll. Hon bara älskar det!!! En skön avslutning på dagen som varit innan läggdags. Mys för oss båda. :)

Imorgon ska hon få tända det andra ljuset & det ser hon fram emot. Hon har pratat om det nu hela veckan.

Nä nu ska jag blanda ihop degen så jag akn få gå & lägga mig nån gång! :)

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0