Jag är dålig på...

2010-09-15 @ 22:08:45
.... blogga!!! Fick lite skäll på FB av J hihi. Så här J kommer ett inlägg efter 2 veckors uppehåll ;).

Mycket har hänt på 2 veckor bra som dåligt. I söndags blev mitt höger öga lite irriterat & lite rött. Så jag tog av mig linserna & trodde att det berodde på dem & att jag var trött. Men på måndag morgonen var det, utan att överdriva, 10 resor värre. Det rann ur ögat oavbrutet, såg om som om jag storgrät. Någon ögonvita existerade inte & det värkte nått så fruktansvärt.

Jag har aldrig haft ögoninflammation nånsin så jag trodde det kanske kunde vara det jag hade fått nu, men M sa att då brukar man vara geggig i ögat & det var jag inte. Det fortsatte att bli värre så till slut stod jag inte ut längre utan ringde 1177. Jag blev uppringd av en sköterska vid 14 tiden som var ganska otrevlig & gav mig en tid på tisdagen 14.30.

Klockan 16 ringde en annan sköterska upp mig & bad min komma omgående om jag hade möjlighet till det. Så snabbt som attans bar det av till ögonkliniken. Väl där fick jag mig en liten chock. Någon ögoninflammation var det inte. Istället hade fått en kraftig inflammation på regnbågshinnan samt att jag har en skada på hornhinnan. Så jag fick 3 olika droppar som ska droppas i ögat flera gånger om dagen. Kortisonet 5 gånger per dag, antibiotikan 4 gånger per dag & bedövningen & utvidgande av pupill 2 gånger om dagen.

Nu ska jag på återbesök på fredag så jag hoppas att allt är bra då!

ÄNTLIGEN är hockey säsongen i gång.. som jag har längtat! :rolleyes:

//Skelögd, halvblind & förvirrad!

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0