Måste det vara sååå kallt

2010-10-16 @ 00:18:44
Varför måste det vara så kallt & i nästa stund så milt? Är det inte för kallt för att åka skridskor så är det för varmt så isen smälter . Väder bestäm dig! Okeej?!?

Men idag är det lite lagom kallt säger mamma för att åka lite skridskor en stund. Runt -8... Brrrr..

Men den som fryser mest av oss är nog mamma! Herre gud hon fryser ju jämt! Jag tror hon fryser på sommaren med.

Mmmm jag älskar varm choklad! Mamma köpte oboy häromdagen & för första gången fick jag choklad. Tjohej så var jag torsk på det till mammas förtret. Nu vill jag har choklad morgon, middag, kväll & heeela tiden helst! Inget mamma är så värst samarbetsvänlig med precis. Vi kunde väl ändå mötas halva vägen var? Jag får choklad morgon, middag & kväll & jag kan hoppa över en & annan på sena kvällen. Men icke!

Det får finnas gränser säger mamma. Gränser? Jag tycker vi har gränser kors & tvärs & på allting! Nää hit med lite varm choklad va?!!

Häromdagen var jag liiite omöjlig (mamma säger totalt omöjlig!) & mamma höll på att få tokspel på mig..

Samtal mellan mig & mamma denna dag.

Mamma: -Jag får psykbryt på dig unge!
Jag: -Psykbryt? Vad är det? Får jag se mamma?
Mamma: Mummel...

Lite senare när jag hade suttit vid datorn & spelat så lyckades jag rotera hela bilden. Mamma blev som galen.
Tydligen så när jag hade roterat bilden så fungerade inget som det skulle. Musen gjorde tvärtom när man flyttade den. Drog man till höger gick den till vänster, flyttade man upp gick den ner osv... Så det tog mamma en bra stund innan hon hade fått ordning på det hela igen.

För mig tog det blott 2 sekunder så var allt på sniskan igen! Hoppsan!

Samtal mellan mamma, mig & pappa.

Mamma: Mummlar, muttrar (svär lite tyst)
Pappa: Såhär Lovisa! NU har mamma psykbryt!!!
Jag: Jahaaaaa vad bra!!! Eller inte..!

Mamma blängde lite på oss.. Men men...

Sen åkte vi till farmor & farfar & fick godis, sen åkte vi till mormor & fick godis. Så var allt bra igen! Enligt mig! Enligt mamma? Skit i henne, hon bara gapar & härjar för det mesta .
Men jag älskar henne!

//Flisan

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0