Lerhög

2010-10-15 @ 23:34:14
Idag när mamma kom till dagis för att hämta mig & såg hur jag såg ut så hade hon stora ögon som tennisbollar & ett stort hål i munnen! () Jag var lite lerig bara... inget märkvärdigt, inget att hetsa upp sig över. Jag menar vem har inte lera från tårna & ända upp till öronen & så lite på näsan också? Det har väl alla lite nu & då? Det är roligt med lera nämligen. Med lera kan man göra mycket. Man kan göra geggamojja, man kan kladda med den genom att göra kakor med händerna & man kan antingen rulla sig i den eller åka på ändan nerför backen i den.

Hur kul som helst, nerför backen i lera går det undan. Men jag vet inte om mamma såg på det på samma sätt som jag. Tveksamt! Hon sa dock inte mycket. Men jag fick allt snällt klä av mig utanför dörren när vi kom hem & så fick mamma tvätta alltsammans med en gång. Jag trodde ett tag hon skulle stoppa in mig i tvättmaskinen också. Men jag klarade mig undan det. Istället fick det bli ett bad & vilken lycka!!! Jag fick bada med kusinen Ludvig & jag slapp tvätta håret.

Jag var smart, jag drog ur ploppen så allt badvatten var borta när mamma kom tillbaka med handdukar så då blev det inget hårtvättande! *smart*

Jag har ju hittat en ny sysselsättning som jag älskar. Att sitta med mamma i köket & pyssla, det gjorde vi idag. Och jag fick måla med mammas guldfärg & fin pensel också!!! *Lycka*

Imorgon är det fredagsmys med mamma & pappa. Jag älskar fredagsmys, det innebär att jag får chokladsmörgås & jag får sitta i vardagsrummet & äta framför barnprogrammen.
Mamma lägger all sin tid på mig. Det gör visserligen alltid men på fredagar brukar hon alltid ge det där lilla extra.

Jag får liksom bestämma lite hela dagen... Det gör ju jag alltid men det säger vi inte till mamma, vi låter henne tro att det är hon som bestämmer. Men vi vet ju alla vem som bestämmer egentligen.

//Flisan!

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0