Äpplepaj & kläder

2010-10-15 @ 23:22:05
Idag har jag inte hittat på några hyss eller så. Jag har varit lugn idag enligt mamma. Mamma har rensat min garderob för hon säger att jag växer så det knakar. Men jag hör inget knakande . Det blev en fasligt massa provandes av kläder, men jag tycker det är roligt så jag klagar inte. Däremot så blir jag extremt kittlig när jag är trött. Så mamma fick lite problem med att ta av & ta på mig kläder på slutet.

Sen gjorde vi äpplepaj & medans mamma skalade äpplen så busade jag med henne. Jag bet henne i ändan! Inte så hårt men jisses vad hon skrek till. Men det var roligt när hon skrek så där så jag gjorde så ett par gånger till. Och som jag skrattade!

Sen åt pappa & jag äpplepaj. Jag sa till pappa att mamma måste följa med hem till faster Fia & hennes tvillingsyster Cilla för dom vet hur man gör god äpplepaj! Jajamensan! Pappa skrattade... mamma skakade på huvudet. Vad då´rå??? Jag är ju bara ärlig.. Men mamma tyckte hennes paj var supergod, tur att nån tyckte det då!

Imorgon ska vi åka till stugan, vi ska ta upp båten bland annat nu för säsongen. Kanske att jag får en liten tur en sista gång innan vintern. Jag har en jättefin flytväst nämligen!

Imorgon fyller mormor år också. Hon har tur hon som får tårta & paket. Mamma säger att jag fyller år på vintern & efter att jultomten har varit. Men jag tror hon lurar mig för det var väldans vilken tid det tar innan vi är där. Jag frågar & frågar & frågar... mamma säger att jag tjatar. Jag FRÅGAR ju bara! Okeej?!!
Åååååhhh jag sa till henne att jag inte orkade höra hennes gnäll. Mamma stod bara där & gapade. Hon såg rätt fånig ut när hon stod & såg ut så där.

Imorgon är det nya äventyr som väntar! Och dagis!!!

//Flisan

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0