Lördagkväll...

2009-11-07 @ 20:59:58
Idag var vi med Cornelia & Lovisa till huvudbiblioteket på förmiddagen. Det uppskattades rejält av barnen!!! Lovisa blev så exalterad att hon tittade inte ens på böckerna, hon skulle låna ALLA :rolleyes:. Men efter en stund så upptäckte hon att vi inte hade bråttom & att man kunde både titta på böckerna i lugn & ro & även leka lite.

Moi var lika lycklig!!! Jag fastnade såklart vid musikavdelingen. Vart annars??? Lånade dock bara 2 böcker, otroligt! Men det blev inte mycket pianoklinkande för min del då Lovisa naturligtvis ville läsa SINA böcker. Och vi läste 2 av dom.. Imorgon ska det klinkas piano som aldrig förr. Grannarna kommer bara att äääälska mig!

Ikväll hände nått väldigt obehagligt som dock slutade väl. Katja var här på eftermiddagen med 2 av sina vänner för att hämta sin mobil som hon glömt tidigare på dagen. Straxt innan de går ringer hennes mobil & hon pratar på. Jag hör på henne, hennes tonläge & hennes sätta att prata att det är Å, hennes mamma, hon pratar med. Å vill att hon kommer hem genast för att hjälpa till med maten som Katja ska på sin lilla fest. Katja har fyllt år & ska ha en liten fest ikväll med dessa 2 vänner som var med hit. Katja blir sur & vill inte alls hjälpa till & slänger på luren i örat mer eller mindre på Å.

Flickorna går iväg.... Efter lite mera än en timme ringer Å & frågar om flickorna är kvar hos mig. Jag svarar nej de gick hem till dig efter att du ringde. Då svarar Å att hon har INTE ringt till Katja. Och att det där med maten var redan bestämt sen tidigare att Å skulle fixa. Det enda som flickorna skulle göra var läsken.

VEM var det då som ringde??? Jag kände paniken stiga & jag märkte på Å att hennes också steg då hon INTE fick tag i Katja. Hennes mobilsvar gick igång...

Men efter mycket om & men lyckades Å få reda på att flickorna var på ungdomsgården & nu var på väg hem. Pheeew...!!!

Fasiken så rädd jag var där ett tag! Men mysteriumet med telefonsamtalet kvarstår! Ska ringa Å imorgon & se om de lyckats klura ut vad det var egentligen.

Mindre lyckat idag var när jag & Lovisa stenslocknade på soffan vid 14.30 & som som 2 små grisar till klockan 16!! Det straffar sig lite nu... för hon är klarvaken i skrivandets stund :rolleyes:. Precis som mor sin! Nåå vad har vi lärt oss av detta? Förmodligen ingenting om jag känner mig själv rätt... men det lär nog dröja ett bra tag innan jag gör om den tabben igen, haha.

Men just nu sitter jag & myser med ett stor glas vart, gott te framför tvn i soffan.

//L



Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0