Orkeslös...

2009-05-05 @ 22:21:33
Ibland går luften ur ne fullständigt! Ibland undrar man hur man ska orka fortsätta & varför? Men så är det ibland, det går upp & ner i livet helt enkelt! Tyvärr tycks det vara så att allt elände som finns i världen har en förmåga att drabba mig & m in familj ;(. Med ganska enkla ord... DET SUGER SÅ IN I HELVETE!!!! :mad:

However... bara ta ny tag igen...

Igår var en jobbig dag med diverse tråkigheter... idag är.... hmm... en annan dag!

Jag var med lillasyster Jojjo igår till Åleryd & tandläkarbesöket. Det blev inte som det var tänkt! Kan ju påpeka för det första att Åleryd är SPECIAL för sådana människor som inte klarar av att gå till "vanlig" tandläkare pga svår tandläkar skräck.

I alla fall... vi åkte dit, vi fick vänta en bra stund & vi blev inkallade. So far so good! Jag hade gissat på att syrran skulle ha börjat med 100 m sprintlopp INNAN vi blev inkallade, men där hade jag fel.
När vi kom in i undersökningsrummet satte sig hon på den vanliga stolen som hon brukar & tandläkaren frågar vad hon har för problem. Jojjo svarar att det är vasst i munnen pga en trasig tand.

Och jag trodde ta mig faan inte mina öron när tandläkarkärring öppnade sin mun! "Jaha men då får du väl flyttade dig hit (tandläkarstolen) för där du sitter kan vi ju inte göra nått." Snäste hon till lillasyster.

Jag kom av mig helt, tappade hakan & bara glodde på subban med ett ansikts uttryck som kan liknas vid en chockad guldfisk! Som om det inte var nog så när subban skulle sänka ner stolen bakåt får Jojjo panik som heter duga! Jag såg skräcken i hennes kritvita ansikte & vilt uppspärrade ögon. Vilken idiot som helst hade kunnat se att det var ren & skär panik hos den flickan.

Men tyvärr så tog eländet inte slut där... Häxan till tandläkare fortsatte att charma oss fantastiskt mycket! I helvete heller! När hon har sänkt ner en bit far Jojjo upp i sittande ställning & ber henne att inte sänka ner mera för att hon klarar inte det. "JAG FÅR PANIK!!!" säger hon klart & tydligt. Vad säger tant jag-är-så-jävla-dum-i-huvudet-&-jag-kan-inte-mitt-jobb-&jag-skiter-i-alla dåå??? Jo läs & häpna!!!

"Ja men det är väl ändå inte mitt bekymmer, jag MÅSTE sänka ner stolen annars får ju JAG problem med ryggen." Fräste hon åt Jojjo. Då blev det tack & hej & 100 meter spring-i-väg-fort-som-fan.

Jag förstår henne! Hennes ordinarie tandläkare var inte där denna gång, men det står ju i JOURNALEN att hon är ett särfall (f'låt syster, men du ÄR ett särfall ;)) med svårhanterlig tandläkarskräck, det är ju därför hon går DÄR!

Nåja det blev inget denna gång, hoppas hon har löst det i framtiden & så...

Nu är jag så trött att jag tror jag somnar snart...

Sova? Alla gånger!!!

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

oj oj stackars syster, men vilken satkärring :mad:

2009-05-06 @ 12:20:21
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0