En tur till lilla syster...

2009-02-10 @ 13:11:57
Jag har nog tänkt att åka till Jenny idag... behöver komma hemifrån en dag... S kommer att jobba ganska mycket nu framöver vilket gör att jag kommer att bli väldigt låst. Dessutom behöver jag en dag för att förbereda mig inför torsdagens möte på Feelgood samt få ordning på tankar & känslor efter dagens KBT.

Det är ganska känslosamt att gå på KBT eftersom de alltid går på djupet... Idag hade jag en annorlunda Mindfullness övning som var väldigt känslosam Jag behöver få distans till den känner jag nu. Jag känner mig instängd & trängd in i ett hörn. Jag vet att det kanske inte är så riktigt men just nu känns det så. Det är så mycket som händer just nu & allt känns stundtals som ett enda kaos. Framför allt inom mig. Jag har svårt att få ordning på tankar & känslor...

Jag har svårt att tillåta mig vara här & nu. Jag har svårt att tillåta mig känna vissa saker & inte behöva ha en lösning på allt jämt & ständigt. Bara låta allt vara som det är för stunden. Jag jobbar på det just nu. Kan låta enkelt, kan låta invecklat, men saken är den att det är svårare än man tror att bara vara här & nu & samtidigt tillåta sig känna det man känner utan att det behöver vara rätt eller fel, med eller utan lösning. Men som sagt... jag jobbar på det!

Jag behöver tid för mig själv känner jag... Det kan man ju tycka att jag har fått nu när S har jobbat natt men jag har faktiskt inte haft så mycket tid till mig själv trots det. Det har varit städning, matlagning, roa Lovisa för att hålla henne vaken så hon inte somnar för tidigt, tvätt, plocka i ordning osv...

Jag menar inte att jag behöver tid från mitt barn, inte alls. Men även en mamma måste få lite tid till sig själv också. Lovisa kommer alltid att vara min första prioritet, mitt allt & för henne skulle jag offra mitt liv om jag var tvungen. Men jag har ett sådant kaos inom mig just nu & jag behöver få tid till att tänka igenom saker & ting. Ensam...

Använda lillasyster som bollplank är skönt ibland också, min lillasyster är mycket klok, haha! Ibland klokare än sin stora syster... haha!

Tyvärr är det inte alla som ser det på mitt sätt, ur min synvinkel... Jag kan säkert uppfattas som egoistisk, men ibland är det bra att kunna vara det också. Egoism kan vara både på gott & på ont... I mitt fall. gott!

Nu ska jag ringa min mamma & kolla först & främst om jag kan åka med dom till Motala i eftermiddag.

på återseende inom kort!
//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0