Längtar efter bokbusen

2010-10-15 @ 23:32:57
Jag har inte gjort så mycket bus nu på ett par dagar, varit ganska lugn måste jag påstå. Förvisso kanske jag fäller en & annan rolig kommentar dock. Eller för en mycket viktig & intressant samtal med mamma. Som idag..

Jag gick ut till köket & berättade för mamma att på vintern, när det är kallt & så då fiser farfar. Mamma sa fryser? Nej svarade jag fiiiiiiiser! Jaha vem har sagt det? frågade hon då. Farfar såklart! svarade jag sen återgick jag till barnprogrammet. Kvar stod mamma & såg något fundersam ut.

Efter dagis följde jag med kusinen hem från dagis till dem. Och efter det så tog jag med hela familjen hem till mamma som skulle bjuda dem på mat! Åh lycka!!! Vi åt, vi lekte, vi såg på film. Men tiden gick så snabbt & det blev plötsligt dags för kusinerna att gå hem & för mig att gå & lägga mig.

Något annat som är superskoj är att pyssla med mamma. Klippa & klistra, stansa ut små hjärtan & måla lite. Vi gjorde kort till farmor & farfar & ett grattis kort till mormor igår. Nu vill jag pyssla hela dagarna med mamma & när vi inte gör det så vill jag att hon ska läsa böcker för mig.

Jag längtar tills bokbussen kommer, då har mamma lovat att vi ska låna den stoooora tjocka Pippi Långstrump boken. Längtar, längtar, längtar..

Jag har fått en favoritlåt just nu. Emil låten som Lina sjunger ni vet. Hujedamig sånt barn har var. Så idag har jag gått här & sjungit lite.. trallat på sing judedig, singjudemig... En mycket bra låt!

//Flisan

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0