Jag har fått tända första ljuset idag

2010-10-16 @ 00:09:04
Idag var det första advent sa mamma. Och ikväll fick jag tända ljuset nästan själv, mamma hjälpte bara till lite grann. Sen låg vi i soffan & mysade, mamma läste massor med böcker för mig. Jag iller Alfons Åberg. (Lovisa själv säger "iller" om gillar. Mammas anm.)

Det var sååå mysigt & gosigt att ligga på mammas bröst & läsa saga efter saga efter saga..

Jag har fått en stjärna i mitt fönster, den är jättefin & lyser hela natten eftersom jag är mörkrädd. Jag kan inte vänta till jul, jag vill att den ska vara nu!! Jag har nog frågat mamma en sisådär sjuttielva gånger när julafton är.. Och fortfarande har det inte skett ett smack! Den där julafton var mig en seg en..

Och alla leksaker jag ser på reklamen vill jag HA!! Ha ha ha ha ha!!!! Vill haaaa!!!
Snälla tomten får jag det? Tack! Om mamma ska få lov att lägga sig i så får jag nog inte hälften av alla dessa leksaker. Hon säger att det inte får plats så mycket saker i mitt rum. Men allvarligt talat.. i mitt rum? Herregud vi har ju flera rum! Inte måste väl mina saker nödvändigtvis vara just på mitt rum heller. Så nää hon får INTE lägga sig det där..

För övrigt så är jag genomförkyld så det kommer nog inte bli nått dagis de närmsta dagarna för min del. Tur att mamma & jag ska baka & läsa sagor. Och lite andra påhitt som gör dagarna lite roligare när man är sjuk.

När allt kommer omkring så är mamma bäst! För henne får jag alltid vara med oavsett vad hon gör. Jag får prova & låna det mesta. Vad mera kan man begära? Ett pepparkakshus kanske?

//Flisan

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0