Farmor och farfar

2010-10-15 @ 23:19:09
Häromdagen så talade jag om för farmor & farfar när dom var här & fikade att de var gamla. De var så gamla att dom skulle snart flytta till himlen berättade jag för dem.  Och då började alla att skratta! Det var väldigt vad de skrattade. Jag förstod inte vad det var som var så roligt. Jag talade ju bara om hur det låg till. Så där utan några krussiduller.

Jag menar ju att himlen den ligger ju inte så långt bort, dit ska ju alla för där han man roligt. Mamma skakade bara på huvudet & skrattade.

Jag älskar min farmor & farfar! Jag kan nämligen linda dem runt mitt lillfinger & få dem nästan precis dit jag vill. Som för ett par år sen.. jag ville ha ett par rosa foppatofflor. Inga problem! Det enda jag behövde göra var: ta på mig dom i affären & sen springa ut där i från som en raket. Farmor & farfar fick snällt stanna kvar & betala! Klart! Lätt som en plätt...! Som vanligt så mummlade mamma... nått om springnota tror jag det var..

Mormor då? Jo då henne kan jag charma plånboken av!!! Enkelt! Om man ska sova där så är det lördag oavsett dag. Onsdag? Lördag, samma sak! Ni fattar?!! Och då måste man ha lördagsgodis, lördag=godis. Jag pussar, kramar & tjatar lite så har jag mormor som i en liten ask! Mycket bra! Familj & släkt är bra & ha. Tur vi är många, dubbelt så mycket godis .

Säger mamma nej, så hör jag JA! Kan bli lite vilda diskussioner ibland, för det mesta vinner jag. Hon tror att det är hon som har vunnit. Jag låter henne tro det... För husfridens skull...!!

Nu måste jag sätta fart på dagen! Jag har några terroristdåd att utföra & många mål!

//Lovisa

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0