Här går det undan!

2010-11-11 @ 22:24:47
Dagarna bara rusar förbi & det i raketfart. Jag kan tycka att det går lite väl fort men samtidigt så gör det ändå ingenting. Det tyder väl ändå på att man trivs & att man får dagarna att gå? Nåväl.. Snart är det jul, en tid jag har blandade känslor för. Jag älskar julen, det gör jag verkligen, men en del av mig kan känna ångest utan att jag vet eller förstår varför. Men tids nog får jag nog veta även det varför jag känner just så.

Julen blir delad i år med. Från början skulle vi ha firat det mesta tillsammans med min mor & alla syskon. Men då mina svärföräldrar blev HELT ensam på självaste julafton valde vi att dela igen. Jag är sådan att jag kan inte med att någon av mina närmsta är ensam en julafton, det går bara inte. Jul betyder familj för mig. God mat, mycket kärlek & många goda skratt.

Julen är naturligtvis i första hand för Lovisa & alla andra barn sen att jag är totalt tomtegalen är något man får på köpet om man känner & umgås med mig.
Jag håller fortfarande på att skapa egna jultraditoner så som att baka pepparkakshus helt från grunden tillsammans med Lovisa & hennes kusin Evelina. Granen pyntas kvällen innan julaffton osv..



Jag har varit & kollat på syrrans nya hus också nu i veckan. Verkligen fint, en del att göra på det men fint. Med så många underbara detaljer som gör huset fantastiskt! Takmålningen på övervåningen till exempel. Eller den stora öppna spisen med den lite udda spishyllan. Trappen upp/ner.. Passade givetvis på att gosa 4 veckor gamla kattungar. Och dom var ju inte söta eller så.. näähää då! Lovisa bröt ihop när vi skulle åka hem & hon inte fick ta sig en hem. Lilla gumman! Men tyvärr är nästan alla på hennes fars sida superallergiska mot katt så det skulle aldrig funka att ha en för oss. Vi skulle heller inte kunna åka till stugan nån längre tid osv.. Så vi får helt enkelt nöja oss med att gosa med den som lillasyster tänker behålla.

Imorgon ska jag hämta Cornelia & Ludvig Tudegård från skolan på begäran, sen ska en av dem, nämligen C, sova över.. som alla andra helger haha. För övrig så var det fullt ös här hemma idag med totalt 6 barn!!

But... I love it!

HEPP!

//rabiat småbarnsmamma

Skriv här vad du vill !!
Postat av: Sofie ♥

Tack :) Följer dig nu följer du mig? :P

tack detsamma ;)

2010-11-12 @ 07:35:51
URL: http://zirres.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0