Min smarta dotter!

2010-01-05 @ 23:36:28
Jag tror att alla föräldrar tycker deras barn är supersmarta & duktiga osv... :) Lovisa har lärt sig att starta internet & sedan klicka på sin spelsida som jag lagt som favorit. På så sätt tycker hon inte hej vilt på alla knappar & gud vet vad när hon inte har tålamod att vänta på att JAG ska hjälpa henne att starta spelet.

Nu kan hon själv! Hon får självklart inte sitta helt utan tillsyn inte heller får hon sitta hur mycket som helst vid datorn & spela. Men förut när hon ville byta spel cirka var 5 sekund blev det jobbigt för en annan att behöva släppa allt på sekunden för att hjälpa henne. Man blev lite låst.. om till exempel lagade mat så blev det väldigt körigt när man blev tvungen att springa fram & tillbaks mellan spis & dator.

Nu klarar hon sig själv, hon är duktig & frågar så fort hon märker att hon inte vet vart hon ska trycka för att starta igång det spel hon valt, eller om nått annat inte fungerar så frågar hon. Och det är det jag tycker är lite skönt, att hon klarar sig ganska bra själv, inte trycker hej vilt på datorn & att hon frågar.

Hon lär sig rekordsnabbt tycker jag :rolleyes:. Jag gillar att hon spelar de här "lek & lär" spelen. Sånna är bra!

Nu är klockan som vanligt skitmycket & jag borde gå & lägga mig & sova...

Har för övrigt haft en underbar dag!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0