En bra dag...

2010-04-24 @ 01:18:58
... har det varit idag. Åkte & storhandlade med 2 barn istället för ett. Lovisa hade med sig en kompis & de hade så roligt så i affären! Bra det! Å så var de faktiskt mycket duktiga måste jag säga, inget tjat, inget gnäll & framför allt inget JAG VIIIILL HAAAAAA!!

De belönades med Tom & Jerry kex på begäran av dem båda samt lite kinder choklad. 2 supernöjda & duktiga barn.

Åkte hem & började packa upp allt, började med maten som bestod av plankstek idag. Vi hade bjudit in goaste & underbaraste M med familj på det. Vi åt plankstek, barnen åt potatismos som jag spritsat lite roligt & korv till det. Idag fick alla läsk till maten & jag gjorde en lite finare dukning än normalt. Efter varmrätten blev det glass med årets första jordgubbar. Lite över en liter gubbar som kostade 20 kr. En aningen smaklösa med ändå gott. Så kaffe till det för oss vuxna. M börjde diska upp efter varmrätten trots protester från värdparet, men det var liksom hopplöst att få henne att sluta. :rolleyes: Grek=temperament x XL hahahaha, men hon ÄR underbar!!!
Barn roade sig själv & det var en supermysig kväll, inget gap, gnäll & skrik på barnen, inte heller nått smågnabb som det kan vara ibland liksom. Lovisa & Aleksander har kommit att stå varandra väldigt nära, de leker så gott som varje dag. Men det beror ju på att vi bor ju precis inpå varandra mer eller mindre :). Daniela hänger på bra fastän att hon bara är 2 år. Vill vara med överallt där de stora barnen är :D.

Imorgon ska vi på 23 årskalas. Nämligen Lovisas äldsta kusin Sebastian. Det blir en liten inflyttningsfest inbäddat i kalaset eftersom han & Viktoria nyligen har flyttat ihop :love: oh lalala liksom. En underbar toppentjej har han i alla fall. Spännande att se deras gemensamma lägenhet också! :thumbup:

Det där med att man lär av sina misstag verkar inte gälla mig.. :rolleyes: Igår drack jag kaffe ALLDELES för sent & kunde inte sova sen. Ikväll gjorde jag samma dumma misstag.. Va faan..!!!

Oh well.... Bara att krypa ner & försöka sova ändå!
Imorgon är jag sugen på att göra en rotfruktsgratäng med fläskfilé till, gött!



& kram vi ses på stan!

TJIPP!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0