What a day...!

2009-10-12 @ 20:35:51
Lovisa väckte oss 5 imorse, eller vi & vi sin pappa mest men å andra sidan så skulle han ju ändå upp. Han börjar ju 06. Mig drog hon upp 6.15 :bigeyes:. Jag var i koma fram till ungefär 7 eller så :rolleyes:.

Idag har jag hunnit med det mesta, byta gardiner & så, städa efter att Lovisa tagit med sig hela sandlådan in + lite till & fann på vägen från dagis:P.

Sen så smulade hon sönder ett gäng kalla plättar i vardagsrummet i brist på annat. Mamma inte glad. Så jag förklarade att eftersom hon inte sköter sig där inne framför tvn får hon heller inte sitta där. Vi hade ett ganska bra samtal om detta på kvällen. Hon grät lite & looovade att inte spilla eller kladda. Så hon fick risgrynsgröt till barnprogrammet.

Och vad händer??? Jo på nått sätt så åker skålen ner i golvet med dunder & brak. Och som i ett trollslag hade jag nu tomtegröt i halva vardagsrummet :thumbdown:. Lovisa kraken bröt i hop fullständigt bara för att hon lovat att inte spilla eller kladda. Men detta var en ren olyckshändelse. Så jag lyckades lugna ner henne efter ett tag & hon kunde äta igen :).

Så fick hon somna på soffan ikväll, tyckte hon var mysigt. Min fina flicka som nu börjar bli såå stor.

Nu: Dricka mera te
Senare: Kissa ut allt te!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0