Storken...

2009-11-10 @ 22:25:07
Idag har jag varit på Storken & nej jag är inte gravid! Jag har valt Storken istället för kvinnohälsan efter att ha blivit så illa behandlad då jag var gravid med Lovisa. Men nu var det dags för det obligatoriska cytologprovet. Och samtidigt passade jag på att ordna så jag fick P-spruta när jag ändå var där.

Jag hade ingen lust att fortsätta med p-piller längre & ville pröva detta då jag hört mycket positivt. Men mest för att jag kommer få slippa mina extremt smärtsamma ägglossningar. Jag har ju vid flera tillfällen varit tvungen att uppsöka sjukhus pga ägglossning.

Och för första gången så ser jag fram emot min mens så jag kan få ta min första spruta! Ingen mera mens, inga mera svåra ägglossningar!

Igår var vi med Lovisa till tandläkaren för första gången. Det gick hur bra som helst, inte för att vi trodde annat. Hon har väntat på denna dag nått enormt. Dock så blev vi lite oroliga då Lovisa har ett antal tänder som är försvagade.. Så dessa tänder är extremt noga att vi borstar lite extra för att klara henne från att få hål, som kan vara lätt att få då.

Så hoppas vi också att INTE de permanenta tänderna ska påverkas & bli likadana. Återstår att se.. De vet inte varför det är så här eller vad det beror på..

Lovisa fick ett munskydd som hon älskar! Hon & läkarsaker :rolleyes: Gissa hennes nya lek nu? :rolleyes:
Så älskar hon sin kanin hon fick där också, den heter Kaninis nu :). Den sover brevid henne varje natt.
Men hon blev ledsen igår & även idag då hon tappade sin ring som också fick i en liten grön kista från tandläkaren. Men jag tänkte överraska henne imorgon med att göra en helt ny super fin till henne.

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0