Nattugglan!

2009-05-23 @ 00:24:57
Men jisses vad är det för en nattuggla jag blivit på sista tiden? Jag begriper mig inte på mig själv, att jag bara orkar också. Sällan före 01 somnar jag :O. Inte så likt mig...

Men nu börjar jag känna mig ganska trött & hungrig. Jag har knappt ätit idag, har inte varit hungrig men nu börjar jag känna mig hungrig. Det är ju så lagom dags NU! Mitt i natten också... Kanske lillasyster har någon frukt jag kan ta. Ska ta & tassa ut i köket & kolla sen.

Jag har ju haft nagelförlängning som Mina fixade för 2 veckor sen. nu har de lossnat i alla fall. Eftersom jag är en sjuklig nagelbitare så skulle Mina hjälpa mig genom förlängning så att jag 1) inte kunde bita 2) naglarna skulle hinna växa lite. 3) nästa förlängning kommer fästa mycket bättre en denna då jag har mera nagel att fästa på.

Och nu har det växt!!!! Jag är sååå glad över det! Jag målar med stopp & växt flera gånger om dagen för att bryta den fula ovanan så att de ska fortsätta & växa nu. Har jag äntligen slutat bita på naglarna mån tro? Jag tror nog det... Detta var ett av de mål jag hade satt upp för mig själv. Men jag trodde inte jag nånsin skulle klara av det. Men nu har jag nog gjort det, ska inte ropa hej än men det känns som om jag faktiskt ska klara det den här gången. :D

Nu har jag bara 2 mål kvar... att nå... & om det här gick så ska de andra 2 inte var det minsta svårt för detta att sluta bita på naglarna var det absolut svåraste för mig. Nog tjatat om det :rolleyes:.

Min kusin P ringde tidigare idag :thumbup: Guud vad jag skrattade... Han är sååå goooo!!!!!! Och så himla rolig :D.
Vi pratade om när den stackars kraken fick diskbråck för länge sen. Han fick en skaplig smärtlindring vilket bara tog nån sekund så var P hög som en skyskrapa. Och då började det roliga.. :D. Först lekte han med snöret till lampan medans han låg på britsen & sköterskan tog blodtryck & annat. Det tyckte han var skojigt för han gapskrattade när han tände & släckte lampan. :rolleyes:

Sen försökte han sig på att stöta, eller vad man ska kalla det för, på sköterskan. Han sa: Grrrr du är det närmsta kvinnliga sällskap jag har kommit i hela mitt usla liv. Jag dog av skratt!!! *skrattar*
Jag förstod redan då att om jag inte fick tyst på han skulle vi aldrig få åka därifrån om nån timme. Men en hög kusin är inte lätt att få tyst på. Gud så han fnittrade & skrattade, stundtals hysteriskt. Jag kunde ju inte heller hålla mig vilket inte gjorde saken bättre.

I alla fall.. så efter nån timme eller så kom läkaren tillbaka för att titta till han samt ge han ett par kryckor som avlastning & hjälp för ryggen. P har aldrig haft kryckor... NÅNSIN!!! Så vad tror ni händer härnäst med den virrpannan?
Jo han tar tag i dem så att handtagen är mitt emot varandra samt att han har dem en bit framför sig. Alltså han höll dem inte som han skulle utan heeeelt galet fel. Till råga på allt så ska han givetvis ge sig på att gå också :rolleyes:.

Vart ska detta sluta... :question:. Med krökt rygg, vingliga kryckor FRAMFÖR sig & i helt felaktigt grepp så börjar han gå. Jag kunde inte hålla mig, jag försökte men det gick bara inte. Om ni hade sett det jag såg, då hade ni också skrattat ihjäl er. För herregud vilken syn!!!!

Jag började asgarva, helt hysteriskt jag kunde inte sluta, jag låg på hans säng & vred mig av skratt. Tårarna rann så dant skrattade jag. Jag såg personalen runt omkring inte visste vad det skulle tro & det försökte hålla sig för skratt. Jag talade om för dem att han verkligen inte visste hur man använder ett par kryckor & behövde hjälp. Sen sa jag att de fick skratta för ingen skulle kunna hålla sig när man såg P på äventyr på akutmottagningen.

Till & med P skrattade...

Hem kom vi efter att P hade tackat för dödshjälpen *skrattar*!

Och nu så här i efterhand så skrattar jag lika mycket nu som då åt det hela, även P skrattar.
P du förgyller min tillvaro, sätter liksom guldkant på det hela. ;)

Men nu måste jag verkligen sova det här går inte för sig alls!

Natti natti everyone!

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

din lilla nattuv, jag sov sen halv nio igår kväll med mina barn

2009-05-23 @ 08:25:58
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0