Hur får man 2 små att vara någolunda tysta?

2009-05-02 @ 07:40:03
Klockan 6 i morse vaknade barnen! :S De leker & har jätte skoj tillsammans, men de är sååå högljudda! Jag har försökt i 1½timme nu att få dom att dämpa sig lite då det sover folk fortfarande. Och en av dem måste få sova då denne har jobbat i natt & den andra (lillasyster) behöver få sova ut lite.

Men det verkar vara näst intill omöjligt att få de 2 små att vara något tysta :rolleyes: Gjorde ett försök att stänga dörren bara lite grann till Lovisas rum men vad blir resultatet då:question: *skrattar* Jo då stiger volym på de små busfröna! Alltså blev det inte önskad effekt :rolleyes: *skrattar*

Men, men jag får säga åt dem med jämna mellanrum att de får dämpa sig lite. Synd att klockan inte är speciellt mycket för då hade jag kunnat ta ut dem & leka. Med halvstängd dörr är jag lite rädd för att de hittar på fanstyg därinne... De har en förmåga att gadda ihop sig de där 2 :D.

Lovisa är så glad i sin alla kusiner! Evelina & lilla Albin, Cornelia & Ludvig, Enkido & lilla Enya & så de 2 största kusinerna Sebastian & Sabina! Hon blir såå uppspelt när de kommer ihop sig att hon för det mesta glömmer att gå & kissa. Eller tjaa hon har inte tid att gå & kissa snarare. Hon kan ju missa något roligt ;).

Det verkar helt omöjligt att få de små att dämpa sig... :S. Vad göra??? jag har provat med olika saker, film & cd saga men inget tycks dämpa dem någolunda *skrattar*.
Bara att forstätta försöka ett tag till :).

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

vi var på väg ut redan kl 7 imorse, så du kunde välan oxå tagit ut barnen ;)

2009-05-02 @ 08:35:13
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0