Skratt...

2009-03-10 @ 07:27:38
Straxt innan 6.30 vaknar jag av att 2 små barn skrattar :O!
De leker för fullt & har så skojigt så, skrattar & skrattar :D! Vilket underbart sätt att vakna på på om än lite tidigt ändå :S!
Fast det är klart jag gillar ju att gå upp på morgonen... så det gör ju inte så mycket. Det var i alla fall inte klockan 5-6 jag var tvungen att stig upp ur sängen & det är jag tacksam för!

Det är en aningen svårt att hållla en låg decibell på busarn då S sover efter att ha jobbat i 18 timmar i sträck :O!
Lovisa ska till dagis som tur är så det blir lite lugnare när hon är där & bara Enkido är kvar här hemma. Jag tror vi ska fixa hans cykel idag... :)

Pratade med mamma också... Inget har hänt sen vattnet gick i går eftermiddag vid 16 tiden... Så de ska in till förlossningen nu vid 8 & hon blir igångsatt i alla fall :(. Stackaren...!
Men jag tror det blir stor skillnad i alla fall denna gång. Jag skulle tro att de sätter ett värkstimulerande dropp på henne.. Så då lär det nog komma igång på allvar skulle jag tro. Inte som sist när livmodern inte var det minsta redo... Så det kommer inte bli så jobbigt som det var sist, men det är ju vad jag tror...
Jag önskar henne i alla fall en massa lycka till!!! :thumbup:

Vi väntar på spänt på att telefon ska ringa & nångon ska säga att lilla Alexia har kommit till världen. Så jag kan berätta för Enkido att lillayster har kommit nu, & till Lovisa att hennes bebis kusin har kommit.
Men måtte det inte dröja så länge nu... :S

Lovisa fortsätter att vara totalt omöjlig.. hon lyssnar inte för fem öre & hon driver sin mamma till vansinne med jämna mellanrum. Hon varken lyssnar eller lyder över huvudtaget :O!!! Jag tror jag blir tokig på henne!!!
En normal fas hon går i genom, men ändå! Det kan driva vem som helst till fulländat vansinne om dagarna!!! ;)

På en skal från 1-10 hur svårt är det att hålla en låg ljudnivå på 2 små barn???
Svar 21!!!
Jag skrev härmomdagen att ingenting är omöjligt... men jag funderar starkt på att ta tillbaka allt av det jag sa :rolleyes: För att hålla en låg ljudnivå på de där 2 är fan i mig näst intill OMÖJLIGT!!! *skrattar*

Här hemma blir det väl fullt hus framåt eftermiddagen då Jojjo med familj kommer hit & så vi + Enkido... Livat värre må jag säga.
Jag undrar om jag inte ska ta upp 2 fläskfilé ur frysen... annars så tror jag inte att det räcker.
Japp  så får det bli!! 2 st fläskfilé åker upp ur frysen...

Men nu ska jag fixa lite här hemma innan det är dags att klä barnen för en hääärlig, långsam, evighets promenad till dagis.. :O
Det lär ju inte få såå snabbt med 2 gående busar :rolleyes:

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0