God morgon!

2009-03-11 @ 07:32:02
Så var man uppe före tuppen igen då! Fast jag måste erkänna att det är rätt så skönt att gå upp så här tidigt :). Och en sak till... jag är faktiskt inte trött :O! Jo kanske lite men inte så att jag hade svårt att ta mig upp när knoll & tott vaknade. Så här sitter jag & dricker mitt morgon kaffe & lyssnar på barnen när de leker snällt i rummet.

Det kommer bli lite tomt nu när Enkido åker hem idag... :(. Det har ju gått jättebra de här 2 dagarna han har sovit här. Man kan inte tro att han grät förtvivlat igår efter mamma & mormor & inte alls ville sova hos moster. Det finns det inga spår efter, som bortblåst!

Jag visade båda 2 bilden jag fick på bebis igår. Lovisa sa: Lika liten som min docka. Då kan jag bära henne...!
Enkido sa : Mhmm Nelly...!

Inte så värst intressant ännu för hans del. Lovisa däremot!!! Mamma mia vilket liv det kommer att bli idag när hon kommer :S. Hon kommer bli överlycklig, men hon kommer att vägra släppa henne i från sig... :rolleyes:

Hon är såå försiktig & hon kan sitta blixt stilla i soffan med bebisen i knät/famnen & inte röra en fena, inte säga ett knyst. Men ta bebisen i från henne & det blir ett ramaskri som kan krossa rutor på nolltid!!!

Lovisa ska idag få låna ut sin bebis filt hon fick av Jenny när hon var nyfödd. Den har hon haft med sig överallt & jämt & ständigt sen hon föddes. Inte en dag har hon varit utan den mer eller mindre hon älskar den filten oerhört mycket. Så jag tänker inte tvinga henne att låna ut den, tanken är att hon ska få chansen att känna sig stor, duktig & snäll genom att låna ut sin filt till lilla bebisen. Kanske detta kan bryta kisstrenden...

Att hon kissar på sig tror jag grundar sig i att båda min lillasystrar ska/skulle ha bebis. Det har vairt mycket bebis prat & gravida magar. När jag plockade fram bebis saker till Jojjo häromdagen så som babysittern, badballjan, väggskötbordet osv blev Lovisa eld & lågor. Hon tyckte det var jättespännande :). Hon fick leka lite med sakerna en stund & hon hämtade sin docka & så. Men när Jojjo sen skulle ta med sig sakerna hem blev det ett jäkla hallå! Det gick inte alls ;(.

Hon var nästan hysterisk över att Jojjo skulle ta hennes bebis saker :(. Hon blev förkrossad av att de skulle ta dem i från henne. Hur mycket jag än försökt med att hon skulle få byta blöja på bebisen på skötbordet te.x hjälpte inte :(.
Förvisso var hon väldigt trött den kvällen så det kan bero mycket på det att hon blev så förkrossad & ledsen.

Men det är inte bara det utan hon vill själv ha blöja för det har bebisar, hon vill bli matad som bebisar osv....
Så kanske att kisstrenden akn brytas nu när Jenny har fått sin flicka & kan visa henne för Lovisa. Kanske att hon slutar nu när hon ser hur mycket större hon är & att hon kan få vara till hjälp.
Det kanske blir bättre nu när hon känner sig stor & duktig som får hjälpa till att ta hand om bebisen.

*hoppas, hoppas*

Lovisa kommer vara totalt slutkörd idag... :S Hon gick upp alladeles för tidigt, hon ska vara på dagis till 14 & sen får hon vara vaken till 18.30 åtminstonde. Och det är en konst att hålla henne vaken när hon är så trött!

Henne kan man ställa på huvudet när hon sover när hon är sååå trött utan att hon märker nått. Somnar hon då är det stenkört för det är lögn i helvete att försöka väcka henne.

Har ni nån gång försökt väcka lik???
Samma sak... omöjligt...
Hmm... vad det inte jag som sa att ingeting är omöjligt bara man vill??!! Hahahaha... det där får jag nog ta & äta upp! Tur att jag valde mina ord med smak då ;).

Det känns som om jag har variot uppe i evigheter & att klockan är massor men hon är bara straxt efter 7... :O

Lovisas säng håller på att kollapsa så jag tror vi får hämta sängbotten & madass åt henne från Jojjo redan idag. Det är nog dags för henne att få en stor flickas säng nu :). Se om vi kan låna en bil som har möjlighet att ta en sängbotten.. Hennes säng har börjat bli lite opålitlig... den är på väg att rasa samman :S. Jag vill inte riskera att den brakar ihop mitt i natten.. Den brakade ihop lite grann i går kväll. Det är inte mycket men tillräckligt.. Så vi får se om vi kan lösa det idag. Då blir Jojjo & Robert glada över att bli av med en sängbotten!

Men nu ska jag klä mig & barnen sen blir det frukost & om en timme cirkus är det dags att knalla iväg till dagis med Lovisa.

Hoppas hennes cykel kommer in redan i kväll, den kunde göra det om vi hade tur annars så kommer den i morgon..
Men å andra sidan... det är en massa vitt ute :rolleyes:

Nu har knoll & tott varit tillsammans för länge för nu drar de inte jämt länger :P Hahaha.. Nu har de fått en tillräcklig dos av varandra ;)

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0