All by my self...!

2009-03-03 @ 09:51:27
Ikväll & i natt blir jag ensam hemma med Lovisa & doggen :thumbup:
Jag behöver få vara ensam ibland, jag är så som person. Så ikväll ska jag bara njuta av att vara ensam & självklart ska jag titta på tv klockan 21 på kanal 5 när DHW börjar idag!!! :D Då är jag inte det minsta anträffbar mellan 21-22, bara emellan pauser & då givetvis med min darling T på telefon :love:

Det är lite roligt det där... jag & T... Och vårt telefon pratande :rolleyes: Herre gud vi pratar flera gånger om dagen & om ingenting *skrattar* Det är kärlek det ;P Som mest pratar vi när jag är ensam hemma om kvällarna & nätterna. Då ringer vi varandra i pauserna på våra favorit tv program. Ibland händer det även att vi tittar tv tillsammans via telefon :rolleyes:
My goood! Hur knäppa är vi egentligen???
Mycket fnitter blir det om kvällarna också... härligt! Riktigt tjejjigt :) Så gillar vi!

Gårdagens snö känns totalt meningslöst! Nu smälter den bort... den hann inte ligga ett dygn knappt innan den försvinner igen. Meningslöst som sagt!

Nu vill jag ha vår!!!

9/3 klockan 9 läggs en testblockad på min skadade höger arm. Jag vet inte mer än så just nu. Jag har även fått en telefontid bokad till läkaren på smärt & rehab för uppföljning 2 veckor efter det att test blockaden är gjord. Då ska det utvärderas & se om den gav nån effekt.

Det ska bli lika spännande som det är skrämmande..

7/3 lördag är beräknat BF datum på lillasyster i Motala.. Men det ser inte ut som om det vill komma igång. Jag lider med min syster när jag vet hur viktigt det är för henne att det kommer igång av sig självt samt att det blir en bra & normal förlossning denna gång. Hon varit väldigt ledsen sista veckan & det gör ont i hjärtat på mig när jag vet hur dåligt hon mår & hur ledsen hon är. Hon har samlat på sig en massa vatten sista tiden så hon har svårt att röra sig & tycker det är jobbigt vilket jag kan förstå. Tiden är på väg att rinna ut när det gäller beräknat BF datum & jag tror att det gör henne lite stressad samt orolig. Ska det bli som förra gången??? För hennes skull hoppas jag att det blir helt annorlunda denna gång & som sagt en normal förlossning.

Så nu håller vi tummar & tår för att det ska komma igång av sig självt nu innan lördag :thumbup::thumbup::thumbup:

Snälla låt henne få en bra förlossning!!!

Det blir mycket bebis att pussa på nu framöver då 2 av mina systrar ska ha barn nästan samtidigt. Den ena 7/3 den andra 31/3. Nice!! Me love it!! Här ska det pussas & skämmas bort!
Lovisa & mamma ska pussa som bara den :D

Hon skulle ringa idag... det har hon inte gjort ännu...

Men en annan lillsyster ringde! Hon var ledsen... :( Hon mår inte bra alls... ingenting verkar fungera i den familjen & de är väl medvetena om det. Det är därför hon ringer hit. Det känns bra att hon har tagit till sig det jag har sagt till henne. Jag sa åt henne för en tid sedan att hon kunde alltid ringa mig, när som helst på dygnet! Och det har hon gjort också :thumbup:. Hon har ringt när hon har varit ledsen eller bara undrat över något eller bara behövt prata en stund. Känns bra att hon har det förtroendet för mig, att hon känner en trygghet här.

De vill flytta till Tallboda & jag kan förstå varför... de kommer betydligt närmare oss. Här är det alltid lugnt, ingen stress. Ett harmoniskt hem måste jag säga. Här är det 'känn dig soom hemma' & jag tror att de känner så också. Finns inga måsten här, vill man se på tv då gör man det. Man behöver inte vara social hela tiden här... man gör lite som man vill. Jag brukar städa när de är här osv... inte alltid då :).

Men lillasyster grundproblem just nu i alla fall är att hennes kropp har ständigt fullt stresspåslag. Hon går aldrig ner i varv nån gång under dygnets alla timmar. Hon får alldeles för lite sömn...

Lite mindfulness på henne skulle nog göra susen!!!

Får se om hon & Evve kommer hit idag. Evve hade studiedag & J ville inte vara hemma idag sa hon. Så jag sa att hon fick komma om hon ville. Hon skulle höra av sig... så vi får se om de kommer eller inte.

Nu är det dags att äta lite frukost kanske... & klä sig....!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0