Större än de små..

2009-06-03 @ 23:34:08
Min dotter hade en ganska skön kommentar igår. Hon började prata om att hon ville börja skolan som sin kusin Cornelia. Ja sa jag när du är lika stor som hon ska du det. Men då blev hon skitförbannad på mig & svarade att HON var lika STOR & hon ville gå till skolan nuuuuuu! :rolleyes:

Men jag försökte förklara för henne att hon var inte riktigt lika stor än... att hon var 3 år (jag visade 3 fingrar) & Cornelia är ju 6 år (visade 6 fingar). Då påpekade hon för mig helt lugn att hon minsann var större än bebis Enya (hon säger så om Enya, hennes kusin på ca 3 mån). Alltså var hon ju stor :bigeyes:.

Vi fortsatte samtalet en stund till & räknade & förklarade när hon till sist säger på skarpen till mig: MAMMA jag är STÖRRE än de SMÅ!!!!

Ehh?? Då kom jag av mig fullständigt! Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga efter det, men hon verkade var nöjd efter den kommentaren för hon gick & lekte som om inget hade hänt. :O Kvar stod jag som ett spån...!

Idag firade vi Evve, vi kunde inte fira henne när hon fyllde så vi firade henne idag. Åååhh jag är sååå nöjd med min ena present till henne!!! Jag blev kär i dem så fort jag såg dem, en par urgulliga, luddiga rosa tofflor med riktig sula under & av märket Scholl. På ovansidan ser de lite ut som en rosa nalle med ögon & så. Svårt att förklar, men ack så söööta! :love:

Sen köpte jag jumbo yatzy som jag ska spela med henne nästa gång tänkte jag... kul kul!
Hjälpte lillasyster Jojjo lite i deras lilla trädgård. Jag skapade en massa oreda, lämnade en helsikes massa ogräs & åkte hem! :thumbup:

Det gillade hon, jaa då det gjorde hon...! Eller kanske inte...:rolleyes:

Och hoppla hejsan så var klockan skit mycket igen då..:S

Sova? Oh jaaa..... snart!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0