Seg... and bored!

2009-02-27 @ 20:37:49
Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt nu när jag tänker efter på vad jag har gjort hela dagen.
Jag har varit en sväng hemman hos T & hjälpte henne lite med att packa upp & plocka i ordning i nya lägenheten, 9-12. Tvättat 12-17, lagat mat, bakat bröd med linfrön i, mums!! Varit social med lillasyster Jojjo med sambo, gjort hallonpaj, ätit hallonpaj, nattat barnet & dammsugat hela lägenheten med en numer trasig dammsugare.
Det var nog allt skulle jag tro. ;)

Lite små seg nu men ganska pigg ändå... lite uttråkad också måste jag nog erkänna. Det fan att man inte har körkort!!! :mad:

Men jag får ju ändå inte köra bil på mina mediciner så... tja... :S

Idag har det varit maskerad på dagis & Lovisa var utklädd redan klockan 8 i morse till prinsessa! :love:

Så här såg hon ut i morse innan vi åkte till dagis med henne. Sötaste!!! Mammas älskade prinsessa:love:!

Senare idag såg hon ut så här!!! :D
Hon är alldeles underbar min skatt!

Yeey! Det är premiär för 'Så ska det låta' & med goa gäster ;) Måste jag se!! :D

På söndag ska vi till busfabriken alla syskon, syskonbarn & mormor! Vi ska fira Maria dagen där med en massa bus & fika. Treeevligt treeevligt!!!

Imorgon ska vi ner till J med familj på lite halli galli :P. Det kan ju inte bli annat än roligt! Dit ska även Jeppe & Ivonne med barn. Varav en är Lovisas dagiskompis... Well, well party är ju aldrig fel ;) Haha!

Det är något allvarligt fel på doggen ;( Nu pinkar han inne också... det har hand aldrig gjort!!! Bajjat inne nån natt har han gjort då han har varit sjuk, men aldrig kissat.. Igår sket han I bilen, idag pinkar han INNE & en hel matta... *suck* *svär lite*. Jag vet att det är på lånad tid han lever, att dagen D närmar sig snabbt nu... men ändå vill jag inte tänka på det, veta det eller känna det...;( Vill inte...

Imorgon ska det bli strålande väder enligt väderprognosen ikväll på svt 1, men de har ju haft fel förut :S
I alla fall.... vore det ett ypperligt tillfälle att vistas utomhus, kanske röja på baksida redan nu. För där ser det ut som en soptipp just nu! Har ju slängt ut delar av en bokhylla & lite annat som ska slängas. Och det var just det SLÄNGAS!!! :rolleyes: Det har jag sagt läääänge nu att jag ska... det har ännu inte hänt. Likaså granen...:rolleyes: Den kanske jag skulle slänga INNAN sommaren i år. Förra året slängde jag den i juni, juli nån gång :D. Och då var det dagisfröken på dagiset i jämter oss som tipsade om ett bra ställe att slänga den på ;) *skrattar*.
Herregud! Vem har julgranen kvar mitt i sommaren??? Jo moi har det... för jag skulle ju SLÄNGA den inom en närbeskådad framtid...:rolleyes:
Ha! Eller hur?!

Nåväl i morgon ska bli fint väder & vi kanske skulle ta & börja röja redan nu inför våren & sommaren...

Nu kallar moder natur... urinblåsan är fylld till bredden med kaffe!

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

vad har madame gjort med texten ;)

2009-02-27 @ 21:31:10
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0