Jag vill träna...

2009-02-26 @ 10:03:50
Jag vill komma i gång & träna igen nu efter halsflussen. Men vågar jag börja lite försiktigt idag trots att jag fortfarande äter penicillin? Jag ska inte köra så hårt bara lite grann... :)

Men det sägs ju att med halsfluss ska man ta det lugnt eftersom de kan ge så  många följdsjukdomar. Som tex, hjärtmuskelinflammation, problem med leder osv... Men idag är det 4:de dagen som jag äter penicillin av 10 dagar... så lite kan jag väl träna :question:

I natt betedde sig S mycket, mycket märkligt... Vanligtvis när han gör det så innebär det 9 av 10 gånger migrän dagen därpå. Jag vet inte om han har det för jag har inte pratat med honom idag ännu. Men hur som... Jag försökte väcka honom igår kväll då han var så förbannat jobbig. Låg & sparkade & andades jätte konstigt. Men det gick inte att väcka honom, vilket var ännu mera konstigt. Jag frågade vad han sysslade med & då svarade han mig: Jag slåss! :O
*gapskratt* Jag blev minst sagt en smula förvånad av svaret... först för att jag inte trodde han skulle svara alls, sen för det svar jag fick. Mer än så fick jag inte ur honom inte heller gick det att väcka honom. Så det blev öronpropparna & så sparkade jag tebax ett par gånger för att ha skulle sluta sparka & fara omkring så förbannat.:S

I morse var jag stensäker på att Lovisa hade feber... Hon fick givetvis ett utbrott på mig när jag nämnde ordet feber. Hon vet tydligen vad det innebär... inget dagis = trist! Eftersom jag inte lyckats laga eller klura ut vad det är för fel på örontermometern så fick jag använda den klassiska tempen, den man tar i rumpan. Inget som min dotter uppskattar alls...(vem fan gör det:question:) Men vi lyckades tillsammans ta den i alla fall & hon hade ingen feber :O Jag blev mycket förvånad när jag var så tvärsäker på att hon hade det. Hon blev överlycklig för nu fick hon ju gå till dagis i alla fall.

Ja så nu sitter jag här & är en aningen rastlös... Skulle vilja städa men S sover fortfarande, jag misstänker att han har vaknat i natt & inte kunnat somna om... så jag låter han sova ett tag till... :tired:

Imorgon är det maskerad på dagis... Lovisa ska vara..gissa... :question: Ja precis en prinsessa! :D Så oförutsägbart va?!  *skrattar* Min lilla hoppalala... ska fixa lite detaljer till henne tills dess. Tänkte hon skulle få vara med & pyssla lite med det idag efter dagis. Fixa tiaran hennes & lite ringar. Och det viktigaste av allt när det gäller henne... SMINKET!!!

Jösses :O redan där?! Hon kan & vet allt om smink.. ;) Har hon varit för mycket med sin mamma kanske? Hon vet vad allt heter & vad är & vart man ska använda det. Fantastiskt vad de lär sig snabbt. :love:

Men nu måste jag äta frukost för om ett par timmar är det dags för tablett 2 av 3 med penicillinkuren. Och den ska ju helst tas på någolunda fastande mage... :S

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: mammatezzan

har du släppt ditt lösenord på bloggen??

2009-02-26 @ 16:14:57
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0