Idag har varit allt annat än en vanlig dag...

2009-02-12 @ 22:44:09
Så har man varit på avstämningsmötet... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta eller göra båda 2 samtidigt :question:
Det hela började ju bra... Inte! Min handläggare på F-Kassan... jag finner inte ord! Han är ta mej fan, på ren svenska, helt jävla dum i huvudet!!! :mad: Jaaa man får säga så! I alla fall när det ÄR så! My god, säger jag vilken inkompetent jävla idiot igen! Jaa jag svär mycket nu men med all rätt efter det här mötet.

För det första började han bråka & hugga direkt på företagsläkaren(FL) från Feelgood innan denna hade hunnit ens öppna munnen. Och inte till hans fördel då det visade sig ganska snabbt att han hade ingen som helst aning vad det för typ av möte han var på:O. Han trodde också att det var han som hade sammankallat till detta möte, när så inte var fallet:rolleyes:. Detta gjorde honom förbannad vilket märktes för han kunde inte släppa det trots att FL sa åt honom att det var en helt annan diskussion. Att anledningen till detta möte var att det handlade om mig.

När personalintendenten från min arbetsplats föreslog att vi skulle köra en kort presentationsrunda fortsatte han från F-Kassan att tjaffas om gud vet vad.

Åter igen kan jag bara säga att den idioten har ingen som helst koll eller kontroll på situtationen/ärendet alls. Och jag tror han vet det & är underlägsen därför måste han på nått sätt hävda sin position. Men FL visade direkt vart skåpet skulle stå *heja*!!!

FL gav också personalintendenten en omgång också & det kom ett & annat syrligt påpekande hur de har hanterat mitt ärende & mig. *HEEEEJA* Då skrattade jag mig fördärvad INOMBORDS, utåt sett bet jag mig i läppen för att verkligen inte börja asgarva :D.

Företagshälsovården Feelgood går som tidigare sagt på min linje & till mitt försvar. :thumbup:
Men F-Kassan måste ju givetvis visa sin såkallade makt genom att jävlas återigen. Nu ska jag, som det ser ut nu, genomgå en massa utredningar via dom. Sen ska ju deras företagsläkare titta på ärendet & bedömma.

Då undrar jag ju hur i helvete systemet i egentligen fungerar i samhället???
Hur kan en ANNAN läkare bedömma MIG utan att ha TRÄFFAT mig eller ens UNDERSÖKT mig:question:? Ska han ha rätten att bestämma hurvida min sjukskrivning, sjukpenning, skada osv ska se ut??? Genom att bara kolla på ett sketet jävla papper, ett läkarintyg???

Det är ju fan inte klokt!!!

Jag kan alltså bli av med jobb, sjukskrivning, sjukpenning, ja allt pga att en läkare som inte är insatt för 5öre i ärendet, inte träffat eller undersökt mig har tittat på ett läkarintyg & bedömmer att jag visst kan stå till arbetsmarknadens förfogande.;( Helt sjukt!

Dr Adolfsson kommer inte att bli glad det är en sak som är säker... När han får veta att F-Kassans läkare har tittat på ärendet & bedömmer nått helt annat kommer han gå i taket!!! *det skrattar jag åt*
Han är redan skitförbannad för att min arbetsgivare har skickat mig till Feelgood för en arbetsförmågebedömning då HAN är min behandlande läkare & det är HAN som avgör vad som ska & inte ska göras. Jag är fortfarande under utredning & behandling. Det här kan nääästan bli lite intressant trots allt...

Jag trodde jag skulle komma närmare ett avslut & konkreta beslut om vad jag ska göra, men ICKE! Det sket sig... som vanligt... Det är fan inte lustigt att folk är deprimerade & självmordsbenägna! Ibland undrar jag varför jag INTE är det.. det vore i alla fall inte så konstigt om det var så.

Nu får jag gå här igen & vänta & veta ingenting som förut. Jättekul! Jag skrattar ju ihjäl mig måste jag säga... den meningen dryper verkligen av ironi av allra högsta grad!
Det suger med andra ord!!! Big time!!!

Jag kunde ha varit halvvägs med min utbildning nu, men HELL NO!!! Det skulle sabbas, vilket jag påpekade vid ett par tillfällen under mötets gång. Till vilken nytta? Jag fick det sagt i alla fall det var det jag vill...

Usch vad mycket gnäll det blev idag då... jag ÄR gnällig, jag är skitförbannad!!! Jävla dårar...
Dra täcket över huvudet & glömma denna dag kanske?

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0