Halsfluss....

2009-02-24 @ 08:47:39
Jag har till 99% halsfluss... *suck* ;( Faaan vad ont det gör!!! Jag kan knappt svälja så ont gör det. Inget smakar som det ska, inget luktar som det ska...

Jag har ringt VC & de ringer snart tillbaka, får se när jag får en tid idag... & medicin. Då ska jag köpa bafucin!!! Hoppas att det hjälper lite i alla fall. Vick Blue gör ingen större skillnad, tyvärr.

Nu ringde VC, fan vad irriterande de kan vara! Jag kan knappt svälja, gapa..;( Jag kan knappt svälja mitt eget saliv. Jag känner att halsen är svullen utvändigt. Och hon frågar om jag provat egenvård?!? :mad:

Jaha så nu ska man behandla halssfluss själv då eller? :mad:
Ska man behandla allt annat också? Som borelia... göra en lumbalpunktion på sig själv? Fan vad arg jag blir!!!!
Jag ringer i stort sätt aldrig till VC än mindre är jag där. Jag minns inte när jag åt medicin för nån sjukdom, typ halsfluss. Jag är aldrig sjuk, det är evigheter sen jag var sjuk. Men nu när jag är det vad får jag till svar då?!? Har du provat egenvård & det apotektet erbjuder? Din häxa! Klart som fan jag har!!! Om jag säger att jag har så ont i halsen att jag knappt förmår mig att svälja mitt eget saliv tror du inte att jag försökt göra ALLT för att lindra smärtan då :question: :mad:

GAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blir så trött på folk ibland... *suckar*

Lovisa är jätte happy för att mamma är sjuk & ska till doktorn idag. För hon ska ju få följa med. :rolleyes:
Jag skrattar hejdlöst..... :S

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan det inte bara försvinna? Snääääälla! Det gör verkligen skitont & jag kreverar snart på det hela. Stundtals känns det som om hela halsen ska täppas igen... obehagligt som tusan...

Det öär ju inte bli nån KBT imorgon & risken är att Lovisa inte får gå på dagis om jag har halsfluss... Stackars henne! ;( Hon som så gärna vill gå till dagis, ska den stackare bli lidandes pga av mig:question:
Hoppas inte det...

Jag smittar ju i 3 dagar till om jag har halsfluss, vilket det är toppchans på att jag har, innan penicillinet verkar. Alltså 3 dagar med hutlöst, outhärdligt,djävulusiskt ont också.. ;(;(;(

Varför??? Varför kan jag inte få som alla andra normala människor, en vanlig jävla förkylning? Med snuva & host & kanske lite feber :question:
Nä antingen får jag seriösa problem med andningen, halsfluss, värsting urinvägsinfektion som är på väg upp i njurarna, pissar blod som satan, cysta som spricker på äggstocken & läcker ut vatten & blod i buken så smärtorna är så djävliga att jag svimmar.

Det brukar dock gå vääääääldigt lång tid emellan innan jag blir sjuk. Men en vanlig sketen förkylning, eller bihålsinflammation, det kan jag leva med... Men INTE halsfluss!!!!

*skrattar* En gång för flera år sen så trodde jag att jag skulle få lite hostmedicin eftersom jag hostade så dant. Jag tänkte att det är ju en vanligt förkylning inget dom kan eller gör nått åt. Jag hade bara förhoppning om att få lite hostmedicin som sagt när jag gick till VC den gången. Det jag fick var en penicillin kur utan dess like!!! :bigeyes: Den värsta kuren någonsin.. varför? Jo för att jag hade: halsfluss, bihålsinflammation, början till öroninflammation & luftvägsinfektion!!! :bigeyes: Och jag som trodde jag bara skulle få lite hostmedicin... *skrattar* Eller hur! Gissa om jag blev något chockad när läkaren tog ett allvarligt snack med mig. Jag hade ju inte en aning om detta. Visst kände jag mig lite krasslig men jag trodde ju det var en vanlig förkylning som sagt. Usch vad prover jag fick ta då :S

Jag misstänker att jag får det nu med kl 11.15... sänka... crp... UGH!!! Jag som är så lättstucken vill jag mena. Lägg märke till ironin i 'lättstucken'... Åhhhhhh!!! *tycker synd om mej själv* *snyft*

Nu försöka få i mig nått... vad som helst! Jag är lite hungrig men kan inte äta, jag är lite kaffesugen man kan inte dricka... *gråt*

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0