Tomtar på loftet..!

2009-12-07 @ 22:12:14
Tomtar, tomtar, tomtar... Överallt tomtar!!! Jag har blivit tomtegalen...

Men nu är jag klar med pyntandet inför julen. Tomtarna är uppe & på plats, gardinerna är uppsatta & Lovisa & jag har gjort julens första knäck. Det jag inte hade räknat med var att ungen skulle komma åt dem så lätt i frysen :rolleyes:. Jag tror jag får flytta upp dem en bit så hon inte har dem så lätt tillgängliga.

Eftersom flera av hennes tänder är försvagade på grund av att jag hade brist på mineraler när jag var gravid (inget jag hade en aning om) så måste vi vara extra hårda när det gäller sötsaker för hennes del så att de riktiga tänderna som kommer sen i skadas.

Men faktum är att hon faktiskt inte äter så värst mycket godis. Hon älskar potatisskruvarna, ostbollarna, pocorn osv. Bättre än rent godis. Detta kan hon ju äta hur mycket hon vill utan att det är skadligt för hennes tänder. Tandläkare rekommenderade att ge henne allt på en gång 1 dag i veckan, lördag. Då får hon både godis, saft eller läsk.

Men hon föredrar som sagt det andra som ostbollarna till exempel.
Något jag är oerhört tacksam för!!

Idag påbörjade vi en mycket tjockare bok, nämligen Madicken. Inte alls många bilder men mycket text. Vi läste ett helt kapitel (ganska långt) & hon låg som vanligt i min famn & lyssnade. Jag är lite imponerad av att hon kan ligga så länge & bara lyssna utan ät säga nått eller göra nått. Jag menar hon är ju ändå bara 3 år, snart 4 & vanligtvis har hon ju myror i brallan :).

Vilken tjejja jag har!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0