Strålande jul!

2009-12-25 @ 23:16:50
Julen har varit helt perfekt! :) Julafton firade vi ute i Ljungsbro hos Lovisas faster med kusinerna & farmor & farfar. Idag firade vi jul igen! Fast den här gång hemma i Tallboda hos Lovisas farbror. Hela klanen Tudegård var samlad. Vi åt INTE julmat idag utan en supergod gryta på vildsvin. Efterrätten hade Fia gjort & det var ostkaka. Jag gjorde kladdkaka till kaffet. Mycket mat & mycket onyttigheter.. :rolleyes:

Vi körde självklart paketleken & jag fick det jag ville ha förutom ett ljus som jag gärna hade velat ha..menjag är nöjd ändå! :D

Lovisa har fått så otroligt klockkrena, underbara, perfekta julklappar så det är inte klokt!
Hon fick skridskor av sin farbror med familj, av farmor & farfar fick hon pengar & en kassa apparat med tillbehör, av faster med familj fick hon matlagningsgrejer alltså kastruller, tallrikar osv.

Av oss fick hon barbiedocka & kläder till den, en stjärtlapp att åka på i snön som hon tycker är skitkul. En doktorsväska med massor med doktorprylar, sjuksköterska kläder.

Av mormor med familj fick hon en kanon fin & toppenbra målarlåda! En rejäl sådan helt super, till & med jag uppskattade den haha. Sen fick hon ett rosa fleeceställ av mormor också att ha under overallen när det är kallt & om man ska vara ute en längre stund, perfekt! Hon fick en rolig flaska med badskum osckså av mormor men den hade tyvärr råkat lite illa ut så vi får se om det går att använda pumpen på den.

En Hello Kitty pyjamas som var såååå söt fick hon av moster Jessika med sambo, den har hon sovit i nu 2 nätter :).

Jag har säkert glömt en & annan julklapp... :rolleyes: Men i det stora hela så är Lovisa såååååå otroligt lycklig & nöjd med sina julklappar att hon inte vet vad hon ska leka med.

Det där med nappen blev inget bra alls. Hon var inte redo för det, jag hade redan det i bakhuvudet för jag tror inte att hon riktigt förstod innebörden av att ge bort sin napp. För henne var det bara en rolig tillfällig grej att göra när tomten kom. Men när kvällen kom & vi skulle åka hem, ja då var hon så trött & ville naturligtvis ha sin napp.

Så vi får försöka igen... förbereda henne lite bättre & verkligen prata igenom det hela. Bättre lycka nästa gång! :)

Imorgon tror jag att jag ska starta min träning igen nu efter ett kortare uppehåll nu i juldagarna. Få se om jag börjar imorgon eller på söndag..

Men nu ska jag bara ligga & små pyssla lite med ditt & datt i sängen innan det är dags att sova. Kanske att jag skulle försöka somna FÖRE 2!!!!

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: Jessica

Vad bra att hon tyckte om pyjamasen! :)

2009-12-28 @ 08:20:03
URL: http://perssika.blogg.se/

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0