2 rättersmiddag med några ur klanen Tudegård!

2009-12-04 @ 20:42:13
Idag bjöd jag på 2 rättersmiddag här hemma. Lovias äldsta kusin Sebban, farmor & farfar & vi själva förstås. Till varmrätt blev det en lyxig potatisgratäng & då var det inte precis bantar gratängen :rolleyes: full med grädde med andra ord. Gött var det i alla fall!

Till efterrätt hade jag gjort äpplemedaljonger. Degen till medaljongerna påminnde lite om pepparkaksdeg, emellan var det äpplemos så ett lock på det. Sedan var det smält choklad på toppen med lite grädde. Riktigt gott kan jag intyga! :)

Mina svärföräldrar tyckte att alltsammans var supergott, jag fick mycket beröm för både varmrätt & efterrätt. Svärmor sa att jag var DUKTIG! *Mallig som tusan*

Jag har gått & blivit matlagnings & bak galen!!! Jag tror jag har bakat varenda dag den här veckan.. Förvisso så har ju Lovisa fått hjälpa till då hon varit hemma för att hon är sjuk. Ett sätt att fördriva tiden på när man inte kan göra mycket annat när man är sjuk.

Imorgon tror jag att jag ska ge mig på att göra egen pepparkaksdeg för första gången :thumbup:. Och utav den degen ska jag & Flisan göra ett pepparkakshus hade jag tänkt! Kan bli riktigt spännande det där.. :rolleyes:

Succé eller katastrof?!?

//L


Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0