Mamma jag har näsblod...

2009-08-27 @ 19:32:29
... Ja så sa min dotter idag på eftermiddagen. Jag kunde se liite blod på hennes finger & lite kring näsan. Inte speciellt mycket. Så jag skällde lite på henne att hon inte skulle hålla på att pilla så där i näsan för då får man ju näsblod.
Sen så skulle jag kolla hennes näsa & tvätta rent.

DÅ ser jag nått i näsan.. jag trodde först det var snor men det visade sig att så var inte fallet. Jag frågade om hon hade stoppat upp nått i näsan men hon sa nej & började prata om annat. Då stärktes mina misstankar om att hon hade stoppat upp nått.

Efter nån minuts pillande med en tops lite försiktigt får jag ut inget mindre än ett TUGGUMMI!!!!! Det tuggummit som hon gått & tuggat på hur lääänge som helst för ovanlighetens skull & inte svalt i vanlig ordning. Men nähää då istället så stoppar vi upp det lååångt in i NÄSAN! :rolleyes:

My gooooood!!!! WHY, GOD WHYYYYYYYYYYY????

Hon har ju för länge sen stoppat upp en kalaspuff i näsan, en pärla vid ett annat tillfälle & en mini nonstop. :rolleyes: Lär hon sig aldrig??? Kalaspuffen tog jag ut på ett kick med nässugen, pärlan vet hon att det gjorde lite ont & var mycket svår att få ut. Nonstopen hade smält & så hon snöt ut lite choklad, det ni! Kan ju säga att sjukvårdsupplysningen skrattade ganska gott åt det där med nonstopen... det gjorde inte hennes mamma :S De hade aldrig haft ett sånt samtal förut om en mamma som ringer in & frågar hur hon ska få ut en nonstop i näsan på en 3 åring.

Okeej lite kul var det allt, det måste jag nog medge trots allt. Men allvarligt! TUGGUMMI??? *skakar på huvudet*

Vad händer nästa gång? Inget hoppas jag på... inga mera saker uppstoppde i näsan tack! Åhhh neeej ingen annanstans heller tack!

Vart håller lillasyster hus? Ska hon aldrig komma hem? Hmm... ensamt på Kaptensgatan... :thumbdown:

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: Jessica

Hahaha ASG!

"Du får inte stoppa köttbullar i näsan Marcus"... kom igen Lovisa, en köttbulle nästa gång! GO!

Haha, sådan mor sådan dotter -att det skulle stämma sååå bra!?!

2009-08-28 @ 19:25:17
URL: http://jekaskrypin.blogspot.com

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0