Ingen välling!

2009-08-15 @ 08:59:33
Lovisa har slutat med välling :). Det har gått 2 dagar nu & hon har inte frågat efter vällingen ännu. Bara mjölk! :thumbup:
Mjölk är helt okej att hon dricker så länge det är inom rimliga gränser. Vi ska sluta med blöjan helt också nu, vi får sängdrag av faster Fia. Eller pisselakan som Lovisas pappa säger ;).

Att hon slutat med välling & att hon ska sluta med blöja känns mera jobbigt för mig :rolleyes:.
Jag vill nästan att hon ska börja med välling igen. Jag veeet!!! Men jag har nån sorts separationsångest över allt detta. Kanske är det för att min lilla, lilla flicka inte är så liten längre. Kanske är det för att hon växer upp så snabbt nu?

Jag vet inte.. jag kände mig så grym när jag tog bort vällingen ;(. Fast det var hon själv som sa att hon ville sluta.

Vi var & handlade & hon ville ha en läkerolask då. Ja sa vi men då köper vi ingen välling. Du får välja! Hon valde asken. Bra i & för sig, hon frågade inte efter vällingen när hon skulle lägga sig inte heller på natten när hon vaknade. Men jag kände mig hemsk ;(. Kändes som om jag lurat henne ;(.

Hon mår bra, hon är glad & hon VILLE sluta med vällingen. Hennes val & det är bra. Bara jag som är lite knäpp & inte förstår mig på mina egna känslor. :S

Nu vill hon sluta med blöja också vilket också är bra. Återstår att se hur det går...
Helst vill jag att hon ska sluta med nappen, men den dagen kommer mitt hjärta att brista i många bitar när mitt barn gråter efter den första nätterna. Hua vad jag bävar inför det!!!

Hon trodde att hon var tvungen att lämna ifrån sig sina dinglisor (speciella snuttefiltar som heter så, från Teddy companiet) med när hon skulle sluta med nappen. Då höll mitt hjärta på att gå i bitar.. ;(. Vi talade om att dem skulle hon allt få behålla även om hon slutade med nappen så skulle hon få behålla sina älskade lisor.

Mitt stackar modershjärta :rolleyes: Hur ska det gå, hur ska det gå? :rolleyes:

Nu: Mera kaffe!!
Senare: Hemligt :rolleyes:

//L

Skriv här vad du vill !!
Postat av: Jessie

Duktiga ni är! Puss och kram

2009-08-15 @ 11:28:05
URL: http://perssika.blogg.se/
Postat av: hot sexy mama

stackars mamma. gråter mer än flikkan lilla som behöver bli stor. men steg i rätt riktningar. heja på er <3

2009-08-17 @ 00:06:36

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0