Är det höst nu?

2009-08-21 @ 09:35:55
Är det höst nu? Det känns som det i alla fall. Men det är fortfarande ganska varmt ute. :)

Jag gillar alla årstider, en del hatar hösten & vintern, en del drabbas av höst/vinter depressioner. Men inte jag! Jag älskar alla årstiderna.
Vintern - den första snön, åka skridskor, åka pulka med Lovisa osv. 
Våren - De första varma vårstrålarna, vårkänslorna & att plocka fram utemöblerna.
Hösten - Alla vackra färger som löven har, kvällarna med levande ljus.
Sommaren - VÄRMEN! Sola, bada, semester, grilla.

Sen är man ju aldrig nöjd ändå när det väl kommer till kritan. Det är för kallt, för varmt, för regnigt, för mycket snö, för lite snö & så håller man på. ;)

Men för nån vecka sen så var det ett åskväder jag aldrig har sett tidigare! :O Okeej när jag var i Italien var det åskoväder som hette duga, där ligger Sverige i lä om man säger så. Men förra vecka, eller när det nu var, så kom det in ett åskoväder som sagt. Det började dåna som bara den, mysigt värre tyckte jag & Lovisa.

Sen började låta lite konstigt tyckte jag så jag gick till vardagsrummet & kollade ut. Och gissa om jag blev ordentligt förvånad :O! Jisses det som lät var haglet som kom. Och inte var det nått litet hagel inte, nää de var stora som golfbollar!!! :O Jag överdriver inte!!! Gräsmattan var VIT, jag trodde ett tag att rutorna skulle gå sönder så mycket vräkte det ner.

Jag trodde inte mina ögon så jag var tvungen att ringa S på jobbet & se om han såg vad jag såg. Och nog gjorde han det alltid. Haglet hade dragit i gång flera billarm, på grund av storleken.
Det höll i sig bra länge.. när man trodde det skulle avta ökade det istället. Lovisa ville gå ut & gräva i haglet :rolleyes: Är du inte klok? Sa jag till henne. Med hagel stora som golfbollar kommer det göra sjukt ont.

När det väl sen hade slutat pep hon ut snabb som en vessla minsann. I bara t-shirt, trosor & foppatofflor fann jag henne på gräsmattan ute på baksidan. Där stod hon & öste i haglet i sin hink med spaden överlycklig! :)

Nåja.. så kan det vara!

Nu måste jag äta nått, min mage påminner mig om att jag är hungrig!

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0