Kalle Kunskap!

2009-04-23 @ 20:06:13
Min dotter är totalt insnöad på Kalle Kunskap! Kalle Kunskap är ett lek & lär spel, eller vad man nu ska kallade det. Hmm... I alla fall... så kommer denna cd-rom skiva från MAX hamburgare sen flera miljoner ljusår tillbaka i tiden. Men idag av någon anledning fick jag för mig att hon skulle få prova på. Det är ju inte så lätt då jag har laptop utan 'vanlig' mus till. Det var svårt för henne att styra pilen/trollspöt/handen osv. Men efter ett tag så fick hon kläm på det så det hette duga!!

Och som hon har spelat nu ikväll! Ojojoj... hon var sååå duktig :O. Jag blev så förvånad över hur snabbt hon lärde sig spelet & att hantera "musen". Så nu är dotter torsk på Kalle Kunskap!!!

Hur bra är det att lära sitt barn att sitta vid datorn då? :rolleyes:
Samlar bra-mamma-poäng...!!!



Idag har varit ett fantastiskt väder! Igen!!! Yeey! Har suttit ute i solen med min bok, som jag nu har läst ut, mitt kaffe ända tills det var dags att hämta min lilla prinsessa på dagis. Nu har jag börjat på en ny bok, har kommit in i riktig läsperiod nu. Då maler jag genom bok efter bok efter bok. :)

Lovisa cyklade till dagis idag & i raketfart :O!!! Nu jäklar har hon fått kläm på det också så jag fick småspringa efter henne. Bromsa däremot... inte så bra! Men hon lär sig äl det snart med. Nu ska jag ställa undan vagnen för den använder vi inte längre. Min lilla lilla flicka, vad stor hon blev helt plötsligt! :S

Imorse när jag hade lämnat Flisan på dagis så gick jag en rask promenad på 30 minuter cirkus. Gött! Sen gick jag hem & drack mitt kaffe i vanlig ordning & åt frukost. Jag tror jag ska träna direkt efter att jag lämnat Flisan på dagis i morgon bitti så har jag det gjort & har hela dagen att slappa med gott samvete! :thumbup:

Men nu måste jag ha nått i magen, är hungrig! 

//L

Skriv här vad du vill !!

Vad vill du säga?

Namn:
Remember me?

Har du en mailadress? (bara jag som ser)


Bloggadress?


Kluddra här:

Trackback
RSS 2.0